کد خبر: 287657
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
بازدید 1013
ویژه‌برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل در گرامیداشت روز زمین پاک

به مناسبت روز زمین پاک، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری انگوت، بیله سوار و کوثر برگزار شد.

-کانون انگوت

به مناسبت روز زمین پاک ویژه‌برنامه‌ای با مشارکت اداره محیط‌زیست شهرستان گرمی در مرکز انگوت برگزار شد. در این برنامه کارشناس محیط‌زیست، اطلاعات لازم را درباره نام‌گذاری این روزبه اعضا ارائه کرد.

در ادامه با حضور سید جلیل صفوی کارشناس فرهنگی و مهدیه علیقلیزاده کارشناس ادبی کانون استان، اعضا در ایستگاه نقاشی شرکت کردند و با کشیدن نقاشی‌های خود، زمین  پاک و طبیعت سرسبز را خواستار شدند.

افسانه سادات مزین مربی مسئول مرکز هدف از برگزاری این برنامه را آشنایی اعضا با واژه محیط‌زیست، چگونگی تفکیک زباله‌ها و بازیافت آن‌ها، نقش آلاینده‌ها در محیط‌زیست و رفتار ما انسان‌ها با طبیعت عنوان کرد و در پایان به شش نقاشی برتر و سه نفر از کسانی که به سؤالات کارشناس محیط‌زیست پاسخ درست داده بودند با اهدای هدایای ویژه تقدیر به عمل آمد.

-کانون بیله سوار

به مناسبت هفته سلامت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بیله سوار با همکاری مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حضور اعضای مهدکودک خورشید شهر، ویژه‌برنامه فرهنگی و جشنواره مسواک برگزار کرد.

در این جشنواره اعضا سرود مسواک را اجرا کردند و در ادامه نقاشی‌هایی را در خصوص مسواک زدن و بهداشت سلامت دهان و دندان به تصویر کشیدند. سپس کارگاه آموزشی تغذیه سالم برگزار شد و در کنار آن پزشک شبکه بهداشت روش‌های صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان را به اعضای شرکت‌کننده آموزش داد.

در پایان به تک‌تک اعضای شرکت‌کننده یک عدد مسواک و خمیردندان به عنوان هدیه اهدا شد.

اعضای مرکز یک کوثر به مناسبت زمین پاک در نقاشی‌های خود زباله‌ها را تفکیک کردند.

-کانون کوثر

به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، با همکاری اداره محیط‌زیست شهرستان کوثر ایستگاه نقاشی با حضور۳۰ نفر از اعضای کودک مرکز یک کوثر برگزار شد.

در ابتدا مهدی کسایی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان کوثر در رابطه با تفکیک زباله، جداسازی زباله‌های خشک و تر و بازیافت زباله‌ها برای اعضا سخنرانی کرد.

کسایی گفت: توزیع خودسرانه زباله بدون در نظر گرفتن فواید بازیافت، پسماند بازیافتی باعث از بین رفتن منابع طبیعی و افزایش آلودگی‌ها می‌شود.

در ادامه، اعضا با تکنیک مداد رنگی و پاستیل در نقاشی‌های خود زباله‌ها را تفکیک کردند. نقاشی‌های زهرا حاجیلو، ترنم واحددوست و مبینا طاهرزاده برگزیده‌شده و جایزه دریافت کردند.

تمامی شرکت‌کنندگان در این ایستگاه از طرف رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان هدیه دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =