ویژه برنامه روز جهانی نجوم با موضوع ستاره شناسی وآسمان از آن تو،برای کشف کردن

ویژه برنامه گرامیداشت روز جهانی نجوم با حضور کودکان و نوجوانان علاقه مند به نجوم در مرکز شماره 10 ،مرکز نجوم ودهاقان کانون اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ،هم زمان با روز جهانی نجوم مرکز  شماره 10 و مرکز نجوم کانون اصفهان با هدف افزایش دانش و آگاهی اعضاء و ترویج علم نجوم و زیست شناسی و تقدیر از اعضای فعال در زمینه فعالیت های علمی کانون اقدام به برگزاری ویژه برنامه ایی به نام "نقش عجب "با موضوع ستاره شناسی و منجمان نمود.

این ویژه برنامه  با حضور 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر به همراه والدین خود برگزار گردید.

در این برنامه مسابقه مدارهای رنگی آسمان ،بر اساس اطلاعات استفاده شده در فضا سازی مرکز نجوم و اجرای پاورپونت با موضوع آلودگی نوری برگزار شد.

ازجمله برنامه های ویژه این روز حضور اعضای تخصصی نجوم در بین اعضا بود که با اجرای نمایش به همراه لباس و ماسک ویژه به معرفی اجرام آسمانی ، شخصیتها نجومی و ... پرداختند.

گفتنی است ،گرفتن تست هوش برای فضانوردشدن از برنامه های جذاب برای این اعضا بود که در کنار سایر فعالیتها در این روز پر هیجان و اسرار آمیز اجرا شد . 

در پایان اعضا تعهد نامه ویژه آلودگی نوری را با انگشت خود امضا زدند و تعهد بستند از  روشن نمودن غیر ضروری چراغ خودداری کنند.

همچنین مرکز فرهنگی هنری دهاقان اصفهان ویژه برنامه ایی به این مناسبت با عنوان آسمان از آن تو،برای کشف کردن با حضور 20 نفر از اعضاء کودک دختر و پسر برگزار کرد.

در این ویژه برنامه مربیان کانون فعالیتهایی با عنوان1-کارگاه کاردستی برای ورود به فضا آماده شوید2-کارگاه ادبی هدیه من از آسمان3-بازی و سرگرمی با نام سیاره ها ونمایش اولین سفر به فضا،به مناسبت این روز برگزار کردند.

در پایان اعضاء حاضر در این برنامه تصمیم گرفتند به صورت هفتگی در کلاسهای نجوم کودکان کانون شرکت نمایند.

سایر مراکز کانون نیز به مناسبت این روز برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =