مطالعه‌ی شعر بزرگان ادب فارسی، مسیر بهتر زندگی کردن را به ما نشان می‌دهد

شاعر کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» در دیدار با اعضای کارگاه شعر مرکز فرهنگی قاین، مطالعه‌ی شعر شاعران برجسته ادب فارسی را برای رسیدن به مسیر بهتر زندگی کردن بسیارمؤثر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای کارگاه شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاین در دیداری صمیمی با «انسیه موسویان» شاعر کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» نظرات خود را پیرامون این کتاب بیان کردند.

موسویان در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با اعضای کارگاه ادبی مرکز فرهنگی هنری قاین که به شعر علاقه بسیاری دارند، خاطر نشان کرد: گفت‌وگوی یک شاعر با مخاطبان خود یک موهبت ارزشمند است و شما بهترین منتقدان هستید چرا که صریح و بی تعارف نظر خود را ابراز می‌کنید.

اعضا در این نشست نظرات خود را پیرامون احساسی که اشعار به آنان منتقل کرده است، تصاویر و عنوان کتاب بیان کردند.

شعر "سپید" یکی از شعرهایی بود که اعضا درباره‌ی آن به گفتگو پرداختند و بر این نظر بودند که پایان شعر برای آنان کمی غریب و درک مفهوم و زیبایی آن دشوار است.

موسویان در پاسخ به اعضا گفت: خواندن یک شعر سپید در یک روز زمستانی می‌تواند دلنشین باشد و به ما گرما ببخشد. او تاکید کرد بهتر است شاعر در دیدار با مخاطبان منظورش را از اشعار نگوید تا به آنان اجازه  دهد برداشت‌های مختلف ومتفاوتی از شعر داشته باشند وهر کس با توجه به احساس خود از شعر بهره گیرد.

شاعر کتاب«چهارشنبه‌های بستنی» در پاسخ نظرات اعضا درباره‌ی تصویرگری کتاب گفت: همان اندازه که شعر خیال انگیزاست، تصویرگری شعر نیز می‌تواند خیال انگیز بودن شعر را تکمیل کند و چیزی به ارزش و مفهوم شعر اضافه کند.

این شاعر در ادامه اعضا را به مطالعه‌ی دقیق و هدف‌مند شعر بزرگان ادب فارسی و شاعران کهن و معاصر توصیه کرد چرا که آنان پشتوانه‌های فکری و گنجینه‌های غنی و پرباری هستند  که علاوه بر ارزش‌های ادبی می‌توانند مسیر بهتر زندگی کردن را به ما نشان دهند.

در پایان این دیدار صمیمانه، اعضای کارگاه شعر مرکز قاین، به خوانش اشعار خود پرداختند و موسویان نیز نظر خود را پیرامون اشعار اعضا بیان کرد.

انسیه موسویان شاعر کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» و کارشناس مسئول ادبیات کودک و نوجوان با  همراهی آذر مشهدی کارشناس هنرهای تجسمی اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون طی روزهای دوم و سوم تیرماه 1398 به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی سفر کردند وضمن بازدید از کارگاه‌های هنری و ادبی با مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند و قاین دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =