کد خبر: 290644
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
بازدید 219
بازارچه‌ی دست‌آفرینه‌ها در کانون دامغان

بازارچه‌ای از آثار خلاق و دست‌ساز اعضای کودک و نوجوان در کانون دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در راستای شیوه‌نامه‌ی استانی «دست‌آفرینه‌ها» و به‌منظور تحقق شعار سال مبنی بر «رونق تولید ملی» و با هدف تقویت اعتماد به نفس، پرورش روحیه و تفکر کارآفرینی در کودکان و نوجوانان، تقویت روحیه نوآوری، شکوفایی استعدادها و توان‌مندی‌های اعضا، آشنایی با تولید و مفهوم اقتصاد، ۵۰ عضو کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان، آثار خلاق و دست‌ساز خود مانند تابلوهای حصیری، کیف‌های نمدی، دست‌بند و زیورآلات، عروسک‌های نمدی، انواع شیرینی خانگی، غذاهای محلی و...، را در قالب بازارچه‌ای ارائه دادند.

گفتنی است؛ بر اساس این شیوه‌نامه، کودکان و نوجوانان با دست، فکر، ذوق هنری و سلیقه، طرح‌های مورد علاقه‌ی خود را تصور و سپس خلق می‌کنند.

کنترل طراحی و ساخت در اختیار آن‌ها است و مربی کارآفرین تنها به‌عنوان هدایت‌کننده، کار آن‌ها را جهت داده و قوه‌ی اختیار، طوفان فکری، ایده‌پردازی، ایده‌یابی، فرصت انتخاب، قوه تجسم و حس کنجکاوی آن‌ها را تقویت می‌کند.

کارآفرینی در واقع پلی بین ایده‌پردازی و پیاده‌سازی است و مربی با ایجاد زمینه و تدارک برنامه‌ی مناسب، توانایی ایجاد یک ایده جدید را در مخاطب افزایش داده و با عینیت‌بخشیدن به آن نوآوری، جان می‌بخشد و استفاده از دورریختنی‌ها نیز یکی از ابزارهای بروز خلاقیت و تقویت نگاه دوباره به مواد بازیافتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =