کد خبر: 296088
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
بازدید 652
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گنبد بعنوان مرکز برتر کشوری معرفی شد

آیین معرفی و قدردانی از مراکز برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور صبح روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در تهران و با حضور مسوولان ارشد کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، آیین تقدیر از مراکز برتر و مربیان جهادگر پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری و با حضور فاضل نظری مدیرعامل ، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی، امیرحسین آزادی وفا معاون توسعه و مدیریت منابع، مصطفی مومنی رئیس کانون زبان ایران، حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل ، قاسم تنها مدیرکل دفتر مرکزی حراست و دیگر مسوولان کانون برگزار شد.

در ابتدای این آیین، محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون طی سخنانی بر اهمیت توجه به مراکز و مربیان کانون تاکید و عنوان کرد: همه‌ی این اتفاق‌ها در راستای خدمت‌رسانی به نسل آینده است. بنابراین مهم‌ترین دارایی کانون، مراکز و مربیانی هستند که عاشقانه کار می‌کنند و این را همه‌ی ما می‌دانیم که کار کردن در کانون همراه با مشکلاتی هست، ولی دلیل فعالیت‌های ما عشق به سرزمین‌مان هست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جایگاه کانون پرورش فکری، تفاوت نسل جدید نوجوان ایرانی و خدماتی که قرار است به آنها داده شود اشاره کرد و گفت: نوجوان امروز ما یک کنش‌گر اجتماعی است. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، باهم قرار دسته‌جمعی می‌گذارند که ممکن است تبدیل به یک بحران شود. اگر در دوران ما خانواده پله اول و دوم بود و در نهایت چند شبکه تلویزیونی وجود داشت که تربیت را اجباری می‌کرد، نوجوانان امروز چندین شبکه اجتماعی در دسترس دارند که باعث می‌شود آنچه برای ما ارزش محسوب می‌شود، لزوماً به آنان منتقل نشود. حالا این نسل چرا باید به کانون بیاید، کتاب بخواند، نقاشی کند یا در کانون حضور داشته باشد، برای همین ما داریم تلاش می‌کنیم با کمک دانش انباشته گذشته‌ی کانون، بستری مناسب را فراهم کنیم.

در ادامه و با حضور مسوولان ارشد از مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون گنبد کاووس بعنوان مرکز موفق کشوری تقدیر شد که طیبه جلالی، مربی مسوول این مرکز با حضور بر روی سن، لوح تقدیر مربیان این مرکز و نشان زرین مراکز برتر سال ۱۳۹۸ را دریافت کرد.

شاخصه‌های کمی ارزیابی شامل تعداد اعضای جدید، تعداد اعضای تمدیدی، تعداد شرکت‌کنندگان در فعالیت‌ها، دفعات اجرای برنامه‌ها، امانت کتاب و شاخصه‌های کیفی مانند وضعیت فیزیکی و ظاهری، فضاسازی مرکز، خدمات فنی و کتابداری، برنامه‌ریزی و عملکرد، عملکرد نیروی انسانی، مدیریت مرکز، نگهداری وسایل و تجهیزات، تعاملات برون انسانی، شرکت در برنامه‌های استانی و کشوری، عملکرد مرکز در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادبی، رعایت مسائل مالی و... به عنوان شاخصه‌های انتخاب بهترین مراکز کانون در سراسر کشور معرفی شده بود.

گفتنی است ۲۸ مرکز ثابت و ۱۸ مرکز سیار شهری و روستایی به‌عنوان مراکز موفق کانون از بین بیش از یک‌هزار مرکز و کتاب‌خانه کانون در سراسر کشور انتخاب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =