برگزاری نشست مجازی «اقدام پژوهی» در کانون البرز

دو نفر از همکاران اقدام پژوه استان البرز در نشست مجازی گزارش اقدام پژوهی خود در سال ۱۳۹۸را ارایه کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،  روز شنبه ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹ هم‌زمان با روز آغازین هفته پژوهش فرزانه ایرانپاک، مسوول واحد نجوم و انجمن نجوم کانون البرز و خدیجه میرزایی، مربی فرهنگی مرکز شماره ۴ کانون کرج، در یک نشست مجازی اقدام‌پژوهی با هدف به اشتراک گذاری تجربیات پژوهشی  به توضیح گزارش فعالیت خود در این زمینه طی سال ۱۳۹۸ پرداختند.

لازم به توضیح است که فرزانه ایرانپاک با موضوع «چگونه  می‌توانم  اعضای دختر گروه سنی «ج» مرکز مجتمع را به فعالیت نجوم علاقه‌مند کنم؟» و خدیجه میرزایی با موضوع«چگونه می‌توانم خلاقیت اعضای دختر گروه سنی «ج» مرکز شماره چهار را تقویت کنم؟» در سال ۱۳۹۸،  فعالیت اقدام پژوهی خود را انجام داده بودند و در این نشست به تشریح مراحل مختلف کار از جمله چگونگی یافتن دغدغه خود، گردآوری اطلاعات، شواهد ۱ و۲ و ارایه و اجرای راه‌کارها و بیان نتایج حاصله پرداختند.

تبریک هفته پژوهش و اعلام نشست‌ها و نحوه شرکت در برنامه‌های هفته پژوهش توسط کارشناس آموزش و پؤوهش استان از دیگر بخش‌های این نشست مجازی بود.

لازم به توضیح است که اقدام پژوهی یا «پژوهش در عمل» یک شیوه اقدام‌پژوهی است که طی آن فرد دغدغه یا مشکلی را که در حین انجام کار با آن مواجه شده با استفاده از شیوه‌های پژوهشی رفع می‌کند.

گفتنی است در طی هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه سال جاری، واحد آموزش و پژوهش کانون استان البرز دو نشست دیگر با ابن موضوع را با حضور اقدام پژوهان برگزیده کشوری در سال ۱۳۹۸ از سایر استان‌ها برگزار خواهد کرد..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =