کارگاه آموزشی خلاقیت در عروسک های نمایشی

نهمین نشست مجازی انجمن هنرهای نمایشی کانون با موضوع خلاقیت در عروسک های نمایشی از سوی ساغر لطفی نژاد عروسک ساز و کارگردان نمایش عروسکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ساغر لطفی نژاد عروسک ساز و کارگردان نمایش عروسکی در این نشست مجازی خلاقیت را یک فرآیند ذهنی نام برد و گفت: خلاقیت در همه ابعاد زندگی انسان از جمله کلام، رفتار، شیوه زندگی و ... بروز می کند. 


وی ضمن اشاره به قوه تخیل و ظهور استعداد های ذاتی افزود: پیدایش فکرها، شیوه ها و حرکت های نو ناشی از ظهور استعدادهای ذاتی انسان با استفاده از قوه تخیل است. انسان با استفاده درست از قوه تخیل، زندگی و آینده خود را به خوبی رقم می زند. 

در ادامه مهمان این نشست با تعریف عروسک و انواع آن، نمونه ای از عروسک های خلاق را به نمایش گذاشت و گفت :با استفاده از قوه تخیل، محیط پیرامون و نگاه متفاوت به دورریختنی ها، می توان عروسک های جذاب و متفاوت ساخت. 

وی راه رسیدن به خلاقیت را پرهیز از ترس و نگرانی از نتیجه کار و قضاوت دیگران دانست و افزود: نگاه درست و متفاوت به محیط پیرامون و تخیل بدون محدودیت در ساخت عروسک های نمایشی بسیار تاثیر گزار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =