اعضای ادبی و مکاتبه‌ای کانون فارس به مرحله دوم جشنواره خاتم راه یافتند

با اعلام دبیرخانه ششمین جشنواره ادبی خاتم، اعضای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس به مرحله دوم این رویداد ادبی راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به نقل از دبیرخانه جشنواره خاتم، مرحله نخست داوری ششمین دوره جشنواره خاتم به پایان رسید که ۸۰۶ اثر از سوی نویسندگان سراسر کشور و کشورهای لبنان، عراق و امارات به این جشنواره ارسال شد.

در این‌دوره از جشنواره، در بخش بزرگسال ۲۵۴ اثر، در بخش کودک و نوجوان ۱۹۵ اثر، در بخش دانش‌آموزی ۳۴۶ اثر و در بخش بین‌الملل ۱۱ اثر شرکت کردند.

بر این اساس در بخش دانش‌آموزی و از بین ۳۱ اثر راه یافته به مرحله دوم، نام اعضای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نیز به چشم می‌خورد.

زهرا صمیمی، عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری آباده است که با عضویت در کارگاه‌های ادبی کانون فارس به داستان‌نویسی پرداخته و داستان «بازگشت» او در این جشنواره به مرحله دوم راه یافته است. امیرحسین اسدی دیگر عضو نوجوان کانون فارس است که به صورت مکاتبه‌ای با بخش آفرینش‌های ادبی کانون فارس ارتباط دارد. او نیز با داستان «راز سر به مهر» در جشنواره خاتم شرکت کرده است.

گفتنی است برگزیدگان هر بخش پس از بررسی در مرحله دوم و سوم در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.

جشنواره خاتم از سال ۱۳۹۴ توسط دفترنشر فرهنگ اسلامی به‌طور سالانه برگزار  و به صاحبان آثار داستانی کوتاه و روایت داستانی با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیره حضرت رسول اکرم (ص) با توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز جهان و مستند به اسناد و روایات معتبر،جوایزی اهدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =