جذاب‌سازی افزون‌تر مراکز در اولویت باشد

خلاقیت‌ورزی و مربی‌محوری، شاخصه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و نقش سازنده‌ای در جذاب‌سازی فعالیت‌های این نهاد و جلب‌اعتماد مخاطبان ‌داشته و دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان سیدجلیل‌میرعظیمی، سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان در جمع همکاران ستادی و مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی هنری است.

میرعظیمی طی این گردهم‌آیی که با هدف ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های پیش‌رو و با نگاهی ویژه به فعالیت‌های هفته‌ملی و روزجهانی کودک صورت‌گرفت، با تاکید بر نقش غیرقابل انکار مربیان و خلاقیت‌ورزی قرین آگاهی و عطوفت آنان گفت: آن‌چه کانون را از دیگر مجموعه‌های فعال در این حوزه متمایزمی‌کند، ارایه‌ی آموزش‌ها، فارغ از چارچوب‌های مرسوم آموزشی و جذب‌ حداکثری مخاطبان است.

سید جلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سرپرست کانون گیلان برهمین اساس نیز بهره‌مندسازی جامعه از فعالیت‌های این مجموعه را یک رسالت‌ دانست و با ضروری خواندن معرفی هرچه‌بهتر کانون به مخاطبان‌گفت: در این مسیر، همراه‌سازی مسئولان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده صاحبان قلم و اندیشه نقش به‌سزایی‌دارد.

او درهمین‌حال به  شعار هفته‌ملی و روز جهانی کودک_حال‌خوش کودکی، رنگ خوش زندگی_ پرداخت و با مهم‌برشمردن فعالیت‌های این ایام‌گفت: حرکت‌های هدف‌مند دست‌اندرکاران این عرصه فرصتی برای جلب‌نظر جامعه به جایگاه کودک است و ایجاد حال خوش در کودکان، بستری برای دست‌یابی به رنگ خوش زندگی فراهم‌می‌کند.

این مسئول فرهنگی برهمین‌اساس، تبیین اهمیت هفته‌ ملی کودک برای همگان را خاطرنشان‌کرد و  با مهم‌برشمردن هم‌دلی و هم‌گرایی حاکم بر کانون گفت: این مهم می‌تواند در کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها، افزایش‌آگاهی و پاسخ‌گویی به نیازهای نسل امروز موثرباشد.

تاکید بر افزایش تعاملات استانی، لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ شهرستان‌ها برای پیش‌برد طرح‌های عمرانی و همراه‌سازی خیّرین، از دیگر موضوع‌های مورد توجه میرعظیمی بود و وی درپایان از اولویت‌های کانون برای ساماندهی به نیروهای انسانی، عرضه اینترنتی کتاب و محصولات فرهنگی و هم‌چنین، استفاده موثر از اسباب‌بازی و راه‌اندازی اتاق‌های بازی در مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور خبرداد.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری‌مالی کانون گیلان نیز در این نشست، لزوم مدیریت ‌منابع مالی را مورد توجه قرارداد و از برنامه‌های کانون درجهت ساماندهی به نیروهای انسانی سخن‌گفت.

حمیدرضا قاسمی، معاون اداری‌مالی کانون گیلان

سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان نیز از نگاه مربی‌محور کانون و ارزش‌های پیدا و پنهان سرمایه‌های انسانی این مجموعه صحبت‌کرد.

خدیجه‌تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

خدیجه‌تقی‌پور در این میان، برنامه‌های پیش‌روی کانون را مورد توجه‌قرارداد و با یادآورشدن هفته ملی و روز جهانی کودک گفت: این ایام فرصتی ارزش‌مند برای معرفی‌ کانون در سایه افزایش تعاملات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی‌است.

اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های کانون در این ایام و خاطرنشان‌کردن اهمیت برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در آبان سال ۱۴۰۰ از دیگر موضوع‌هایی بود که در سخنان سرپرست معاونت فرهنگی کانون به آن اشاره‌شد.

برپایه این گزارش، کارشناس‌ مسئول فرهنگی، کارشناسان ارزیابی‌عملکرد و رسیدگی به شکایات، فن‌آوری داده‌ها و روابط‌عمومی نیز ازدیگر حاضران بودند که به طرح مسائلی در ارتباط با حوزه‌ی فعالیت‌های خود پرداختند.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران، تجلیل از برگزیدگان جشنواره و فراخوان‌های کشوری و استانی، بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای مربیان و اعضا، از دیگر برنامه‌های این نشست‌ بود که صبح امروز در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت، برگزارشد.

اکرم السّادات حسینی، کارشناس مسئول فرهنگی کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =