برگزاری جشن تکلیف در کانون اسالم

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش اسالم مراسم «جشن عبادت» را هم‌زمان با ماه ربیع‌الاول و هفته ملی کودک برگزارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این مراسم در دومین روز از هفته ملی کودک (کودک، باورهای دینی و معنویت) و با حضور جمعی از مسئولان و اعضای اهل‌تشیع و تسنن مرکز فرهنگی هنری اسالم شهرستان تالش صورت‌گرفت.

تقویت تفکر دینی کودکان، تبیین اهمیت اقامه نماز و معرفی فعالیت‌های مبتنی برباورهای دینی و اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهداف برگزاری این آیین‌بود.

امام جمعه شهرستان اسالم نیز میهمان مراسم بود و ضمن قدانی از حرکت‌های فرهنگی کانون، به اهمیت جشن عبادت اشاره و این آیین را تاکیدی دوباره برعبودیت و بندگی انسان‌ها و آغاز فصلی تازه از زندگی توصیف‌کرد.

حجّت‌الاسلام و المسلیمن محمدجواد باقری در ادامه به سیره عملی معصومین (ع) در قالب قصه‌گویی و اجرای مسابقه فرهنگی پرداخت و با خاطرنشان‌کردن ضرورت عمل به تکالیف شرعی‌گفت: توجه به این امر، زمینه توفیق و سربلندی انسان‌ها را فراهم‌می‌کند.

بخشدار بخش اسالم و مادر اعضای مرکز فرهنگی هنری اسالم نیز از دیگر حاضران به‌شمارمی‌رفت و با مهم برشمردن نقش کانون در ارتقای آگاهی‌های کودکان اظهارکرد:  این اثربخشی را در افزایش توان‌مندی‌های کودکان و فرزندان خود احساس‌می‌کنم.

اهمیت نماز و لزوم توجه به عفاف و حجاب، پایان‌بخش صحبت‌های لیلا یاری بود و وی درپایان از تلاش‌های مربیان کانون و همراهی حاضران قدردانی‌کرد.

تبریک هفته ملی کودک، جشن تکلیف و فرارسیدن فصل تازه زندگی آینده‌سازان از سوی کارشناسان و مربیان کانون گیلان، اهدای کتاب به کودکان، خوانش شعر و مناجات کودکانه و دکلمه‌خوانی توسط اعضا و مربیان، از جمله برنامه‌های این روز بود و درپایان نیز حاضران نماز جماعت را به امامت حجّت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد باقری برپاکردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =