نقش‌های سفالی که با دست‌های کودکان ماندگارشد

هفته‌ ملی کودک بهانه‌ای دیگر برای خلاقیت‌ورزی اعضای کانون لاهیجان شد و با همراهی مربیان و خانواده‌ها، دست‌سازه‌های سفالی کودکان در قاب کارگاه سفال‌گری رنگ مانایی گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، سومین روز از هفته ملی کودک تصویری از توان‌مندی‌های اعضای کانون و نمایی از هم‌گرایی این مجموعه با خانواده‌ها در مسیر افزایش آگاهی‌ و آموزش مهارت‌های زندگی به اعضا ارایه‌داد.

این روز که «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی» نام‌گذاری شده، بهانه برای بزرگ‌ترها فراهم‌کرد تا رنگ خوش زندگی را در سایه حال خوش کودکان تجربه‌کنند.

برگزاری کارگاه «دست و نقش» در مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان از جمله این برنامه‌ها بود که با تقویت سه‌ضلع مثلت، کانون، کودک، خانواده و ایجاد فضایی صمیمانه تلاش‌داشت تا ضمن خاطرنشان‌کردن اهمیت و جایگاه کودکان، تاکیدی دوباره بر ضرورت کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی آنان از خانه و خانواده، کانون و مدرسه تا جامعه داشته‌باشد.

این حرکت هنری که عصر روز یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ صورت‌گرفت، با بازدید از نمایشگاه آثار سفال‌گری اعضای مرکز فرهنگی هنری لاهیجان و معرفی خالقان این آثار آغاز شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز در این ویژه‌برنامه حضور داشت و صحبت‌های خود را با  تبریک هفته ملی کودک، قدردانی از مربیان، اعضا و خانواده‌ها آغازکرد و ضمن اشاره به فرصت‌های پیش‌روی کودکان ایران اسلامی‌گفت: با نگاهی به گذشته، شاهد ایجاد بسترهای مناسب برای کودکان هستیم.

سیدجلیل میرعظیمی برهمین اساس، بهره‌گیری ازموقعیت‌ها را برای کودکان و نوجوانان ایران اسلامی ضروری ارزیابی‌کرد و با اشاره به حمایت‌های خانواده و هدایت‌های مربیان افزود: کانون و برنامه‌های خلاقانه و هدف‌مند این مجموعه، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی استعدادهاست و فعالیت‌های حضوری و مجازی آن، به ویژه در روزهای همه‌گیری کرونا گویای این واقعیت است.

دیگربخش  ویژه‌برنامه این روز نیز تجلیل از اعضای برگزیده و اهدای کتاب به خالقان آثار بود و با برگزاری نشست فرهنگی به نقطه پایانی رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =