نشست تخصصی «آسیب‌های فضای مجازی» در کانون خراسان جنوبی

با حضور رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان، نشست تخصصی آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی، رسانه وفن آوری‌های نوین ویژه مربیان مراکز و کارشناسان اداره کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمد پور، رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در این نشست که صبح امروز پنجشنبه 22 مهر ماه در محل اداره کل کانون استان برگزار با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: اهمیت موضوع فضای مجازی و در نگاه مقام معظم رهبری به گونه‌ای است که فرموده‌اند «به اعتقاد من امروز بالاترین ذکر مستحبی بعد از نماز، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است».

محمد پور با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در زندگی امروزی و مخصوصا با توجه به رشد بیش از پیش بهره گیری کاربران از این فضا طی یک دهه گذشته، گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار فرصت‌ها و ویژگی‌های خوبی که دارد، خطرات و آسیب‌های بی‌شماری برای کاربرانی که به صورت صحیح از این فضا استفاده نکنند به همراه دارد.

رییس پلیس فتای استان اضافه کرد: از جمله آسیب‌های این حوزه می‌توان به نقض حریم‌ خصوصی، شایعه پراکنی، اختلال در شکل‌گیری هویت نوجوانان، انزوای اجتماعی، ایجاد شبهات دینی برای نوجوانان و جوانان، توهین به مقدسات و.... یاد کرد.

وی با اشاره به نمونه‌هایی ازآسیب‌های فضای سایبری و بیان اینکه بسیاری از محتواهای تولید شده در این فضاها مغایر فرهنگ ایرانی و اسلامی نیست تصریح کرد: دشمنان با بهره مندی از این فرصت اقدام به راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نموده‌اند و مطالبی را در این خصوص به بحث و تبادل نظر می‌گذارند تا بتوانند از این طریق با ایجاد شبهات نگرش نوجوانان و جوانان را نسبت به دین اسلام تغییر دهند.

رئیس پلیس خراسان جنوبی در توصیه به مربیان کانون و والدین یادآور شد: ضمن همراهی کردن فرزندانشان هنگام کار با فضای مجازی، اطلاعات خود با افزایش اطلاعات و سواد رسانه ای خود نسبت به رصد و کنترل فرزندان در این فضاها اقدام نمایند.

در پایان این نشست طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیزضمن قدردانی از حضور رییس پلیس فتای استان در هفته ملی کودک و در جمع همکاران کانون گفت: با توجه به اهمیت موضوع فضای مجازی و استفاده کودکان ونوجوانان روزی به عنوان «کودک، رسانه و فن آوری‌های نوین» در روزشمار هفته ملی کودک پیش بینی شده است تا تلنگری برای واادین و اولیای تربیتی در این حوزه باشد.

وی افزود: کودکان ونوجوانان را آسیب‌پذیرترین قشری هستند که از فضای مجازی استفاده می کنند و این موضوع می طلبد که که تدابیر لازم برای این مهم اندیشیده شود.

مدیر کل کانون استان در پایان ابراز امیدواری کرد، مربیان کانون با حضور در این کارگاه‌ها به افزایش سطح سواد رسانه‌ای خود کمک کنند تا بتوانند در حوزه آسیب‌های مجازی که متوجه مخاطبان کانون است به آنان کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =