گزارشی از حضور مراکز سیار کانون خراسان جنوبی در جای جای استان

کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری کانون با حضور در روستاها و مناطق شهری تحت پوشش خود در جای جای استان «حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی» را در کنار کودکان ونوجوانان این مناطق تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، کتابخانه های سیارروستایی  و شهری کانون در ایام پایانی هفته ملی کودک با سفر به روستاهای استان و مناطق حاشیه شهر بیرجند ویژه برنامه‌های مختلفی را برای کودکان به مرحله‌ی اجرا درآوردند.

بر اساس این گزارش مربیان کتاب‌خانه های سیار روستایی و شهری بیرجند با استفاده از خودرو هنرهای نمایشی کانون استان «قاصدک» مهمان دانش آموزان روستای حاجی‌آباد بودند و با اجرای نمایش عروسکی، مسابقه و بازی‌های محلی، خوانش گروهی سرود کانون  خاطرات زیبایی در ذهن این کودکان نقش زدند.

مرکز سیار کانون در شهرستان نهبندان نیز به روستای مرزی «بیدک» رفت و به اجرای برنامه‌های شاد، قصه‌گویی با لهجه محلی،  ‌خوانش شعر و ... شادی را به کودکان این روستا هدیه داد.

در روستای خونیک سفلی، مربیان مرکز ثابت نیز همراه این کتاب‌خانه شدند تا با اجرای قصه‌گویی، اوریگامی بازی‌های بومی و محلی و مسابقه طناب کشی و اهدای جوایزی خنده را برلبان کودکان این روستا ماندگار کنند.

روستاهای کلاته ملک، و فدشک هم در آخرین روز از هفته ملی کودک مقصد کتاب‌خانه سیار خوسف بود و کودکان و نوجوانان این روستاها نیز حال خوب کودکی و رنگ خوش زندگی را با شرکت در برنامه‌های این مرکز تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید مرکز سیار روستایی خوسف در پایگاه این کتاب‌خانه در شهر خوسف نیز با اجرای برنامه میزبان کودکان این شهر بود.

کتابخانه‌های سیار روستای کانون در شهر طبس نیز با اجرای برنامه با مشارکت کتاب‌خانه پستی و مربیان مرکز شماره ۲ این شهر در قالب کاروان پیک امید به مدارس این شهر در نقاط شهری و روستایی رفتند و به اجرای برنامه پرداختند.

اجرای برنامه شاد و متنوع در مهد کودک شکوفه شهر آبیز با همکاری کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری  شهرستان زیرکوه و قصه‌گویی، شعرخوانی، آشنایی کودکان با کتاب‌خانه سیار کانون، بازی، مسابقه و همچنین اهدای کتاب به کودکان از مهمترین برنامه‌های اجرایی بود که مورد استقبال خوب کودکان قرار گرفت .

گفتنی است ۱۳ کتابخانه سیار روستایی و شهری و دو کتاب‌خانه پستی به بیش از ۲۵۰ روستای استان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =