اختتامیه اولین مهراوه لب خشک آب با معرفی نفرات برتر/ کودکان ونوجوانان سفیران آب در خانواده‌ها

با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آیین اختتامیه اولین مهراوه لب خشک آب با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به برگزاری  مهراوه لب خشک آب برای اولین بار در استان و کشور گفت: این مهراوه در دو بخش ادبی و هنری(عکاسی) با موضوع محوری کمبود آب و تشنگی زمین برگزار شده است .

سروری به اهداف برگزاری این مهراوه اشاره کردو افزود:توجه جامعه بخصوص کودکان و نوجوانان به موضوع بحران آب در استان از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی ، اهمیت و استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در مصرف اب را نهادینه کنیم ،ادامه داد:باید توجه بیشتری به مباحث الگوی مصرف بهینه آب داشته باشیم و همه آحاد جامعه هم باید در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه ما به آب روبه رشد است،گفت: منابع آبی ما محدود است و باید با مصرف بهینه و صرفه جویی کردن این نیاز رو به رشد را مرتفع کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درست مصرف کردن به معنی کم مصرف کردن آب نیست ،افزود:در بخش هنری (عکاسی)  پس از پایش اولیه در مراکز کانون از بین ۶۰۰ اثر۲۳۰ اثر به دبیرخانه مهراوه ارسال شده که ۶۰ اثر به مرحله دوم راه یافتند و از این تعداد در نهایت ۱۲ نفر برگزیده و یک نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

سروری ادامه داد:در بخش ادبی نیز ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۴ اثر به مرحله بعد راه یافته و در نهایت نیز ۱۱ اثر برگزیده شدند و ۳ نفر هم شایسته تقدیر معرفی شدند.

کودکان ونوجوانان سفیران آب در خانواده‌ها

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در این جلسه با قدردانی از برگزاری مهراوه لب خشک آب در استان و تاثیر مثبت آن بر کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاه بر کشف و پرورش استعدادهای بچه ها در اینگونه برنامه‌ها هم مشارکت می کند.

طاهره حمیدی افزود: این مهراوه در دو بخش عکاسی و قطعه ادبی ویژه گروه سنی ۹ تا ۲۱ سال برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این برنامه موضوعات کمبود آب،  تشنگی زمین،  آب،  زندگی، آرامش،  اگر آب نباشد زندگی چگونه می شود،  چگونه آب را مصرف کنیم تا زندگی ادامه پیدا کند،  صرفه جویی آب در قاب عکس و... خشک سالی به کودکان و نوجوانان گوشزد می شود.

وی با بیان اینکه بچه‌ها می توانند سفیران آب باشند و مباحث مصرف بهینه آب را در بین خانواده‌ها ترویج کنند،ادامه داد: این مهراوه در راستای شعار کانون که آینده را باید ساخت اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات کارشناسی در سنوات آتی برنامه جامع تر و پربارتری برگزار شود.

وی هم چنین از آمادگی این مجموعه برای برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه آب برای کودکان و نوجوانان با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای خبر داد.

برای مشاهده لیست برگزیدگان اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =