رقابت هنرمندان قصه‌گوی خراسان جنوبی در بخش ملی مرحله‌ی منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی

قصه‌گویان راه‌یافته به بخش ملی مرحله منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از استان خراسان جنوبی، با قصه گویان سایر استان‌ها به رقابت پرداختند و طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  کانون خراسان جنوبی، در این بخش که همزمان با روز سه شنبه ۴ آبان ماه برگزار شد  ۶ قصه‌گوی بخش ملی از استان خراسان جنوبی به اجرای قصه پرداختند.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در پایان اجراهای قصه گویان ضمن تشکر از هیات داوران،  در آیین تقدیر از قصه‌گویان استان، جشنواره قصه‌گویی را از موفق‌ترین و در عین حال معتبر ترین جشنواره‌های کانون پرورش فکری دانست و گفت: جشنواره قصه‌گویی فرصتی برای به اشتراک گذاشتن اندوخته‌های قصه‌گویی، یاددهی و یادگیری و بازخوانی تجربیات کسب شده توسط مربیان و علاقمندان به این هنر است.

وی ترویج فرهنگ قصه و قصه‌گویی به عنوان یک واسطه تربیتی را از دیگر محاسن این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد؛ این رویداد فرهنگی، باعث ایجاد علاقه و انگیزه در کودکان و نوجوانان و مربیان و همچنین اولیای تربیتی و هدایت آنان به سمت فعالیت جذاب قصه گویی شود.

 بر اساس این گزارش معصومه کاظمی «قصه‌راز بزرگ جهان‌گرد»، زینب نیک‌فر«محاکمه سنگ»، مریم فرخ‌فال «بادی که خوابش می آمد» را تعریف و ریحانه طالبی با قصه‌ی «عشق مادرانه»، مریم محمدی «هلر و شلر و سنگ مدد » و منیره سادات صدیقی  «زال و رودابه» هنرنمایی کردند.

گفتنی است در بخش ملی مرحله منطقه‌ای  ۹۶ قصه‌گو  از ۱۶ استان آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان و هرمزگان به صورت مجازی به رقابت می‌پردازند و توسط «محمدرضا یوسفی» نویسنده و نظریه‌پرداز ادبیات کودک و نوجوان، «ملک چیذری» پژوهش‌گر ادبیات کودک و مدرس قصه‌گویی و «حامد زحمتکش» طراح و کارگردان داوری می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =