نشست آموزشی توجیهی پدافند سایبری ویژه کارکنان و اعضای نوجوان مراکز برگزار شد

با حضور رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان نشست آموزشی توجهی پدافند سایبری با موضوعات «سواد رسانه، دانش عصر دیجیتال» در کانون خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی؛ در این نشست که ظهر امروز دوشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور جمعی از کارکنان اداره کل کانون استان و حضور مسئولان و مربیان و همچنین اعضای مراکز در بستر فضای مجازی برگزار شد، سرهنگ علی محمد پور، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان به بیان مطالبی در خصوص مفاهیم پدافند غیر عامل و انواع تهدیدات سخت، نیمه سخت، نرم، نوین، سایبری و جنگ الکترونیک و همچنین تهدیدات الکترو مغناطیس و سایبری پرداخت.

وی یک از اهداف پدافند غیر عامل را کاهش مخاطرات، آسیب‌ها و تهدیدات دانست و گفت: ما به صورت روزانه شاهد حملات سایبری فراوانی هستیم  و این موضوع نیازمند افزایش سطح سواد رسانه‌ای و ایجاد حساسیت در عموم مردم است.

رئیس پلیس فتای استان اظهار داشت: تهدیدات و حملات سایبری در سطح ملی، و فرا ملی و سرمایه‌ای با هدف ایجاد بحران سراسری، همه جانبه و همزمان در کشور، از تعادل خارج کردن نظام و اقدام به منظور براندازی انجام می شود.

محمدپور در بخشی از مطالب خود به  تاکتیک‌های عملیات روانی دشمن نیز اشاره کرد و با بیان مصادیقی گفت: دروغ بزرگ، تفرقه افکنی، اسطوره سازی، تفرقه افکنی، انسانیت زدایی از حریف، دشمن سازی، نشر اکاذیب در فضای مجازی از عوامل و ابزارهای دشمن در برهم زدن آرامش جامعه است.

وی در خصوص انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و چگونگی تشخیص این اخبار توصیه هایی به مخاطبان خود دراین جلسه کرد و گفت: در تشخیص اخبار درست در فضای مجازی لازم است منبع خبر را برررسی کنید، خبر را به صورت کامل مطالعه کرده با توجه به دیگر گزارش‌ها و کسب اطلاع از متخصصان از صحت این اخبار اطمینان حاصل کنید. 

 گفتنی است در هفته پدافند غیر عامل برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی و همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و اعضای مراکز کانون در سطح استان پیش بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =