رونق کانون با حضور اعضا معنا می‌یابد

مدیر کل کانون مازندران در گردهمایی فصلی مربیان هنری تاکید کرد: رونق کانون با حضور اعضا معنا می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، گردهمایی فصلی مربیان هنری این کانون به صورت مجازی با حضور؛ مدیرکل، مربیان هنری، کارشناسان هنری و  کارشناس مسئول این کانون برگزار شد.

محمدعلی یزدان شناس در این نشست با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات ارزنده مربیان در ایام کرونا افزود: با توجه شیوه‌نامه ستاد مبنی بر بازگشایی مراکز، پس از مدت‌ها، حضور بچه‌ها در مراکز باعث نشاط دوباره شد.

وی با اشاره به هفته ملی کودک و برنامه‌های موثر  کانون در این هفته اظهار داشت: امید است با برنامه‌ریزی و اهتمام بیشتر مسئولان و مربیان مراکز شاهد حضور موثر و پررنگ بچه‌ها در کانون باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر سخنان مدیر عامل اظهار نمود: کانون دارای سه رکن؛ مرکز، مربی و عضو است و هر کدام دارای اهمیت است.

او بیان داشت: در استان ما به واسطه ایجاد زیرساخت‌های مناسب، استانداردهای لازم ایجاد شد و با برگزاری دوره‌های آموزشی نیز شرایط سازمانی و آموزشی مراکز ارتقا یافت، اما همه این موارد زیرساخت هستند و ساختار اصلی در کانون، عضو می‌باشد.

مدیرکل کانون مازندران در ادامه افزود: برآیند همه این مسایل می‌بایست در عضو تجلی یابد. کلیه اهداف کانون با حضور اعضا معنا می‌یابد و وجود آنها حائز اهمیت بیشتر است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آسیب‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و افزود: بچه‌ها در این دوران بیشترین آسیب را دیدند چرا که به خاطر حفظ و سلامتی آنان از هرگونه فعالیت و حضور اجتماعی محروم ماندند.

وی بر همین اساس تاکید کرد: نقش کانون در دوران پسا کرونا حائز اهمیت است. برهمین اساس، جذب عضو و پایدارسازی اعضا، ایجاد نشاط، شرایط حضور بچه‌ها در مرکز و تعامل آنان در فرخوان‌ها، فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون مورد تاکید است.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود بر شناسایی استعداد و هدایت اعضا به کارگاه‌های تخصصی و تعامل مربیان با مسئولان و کارشناسان ستادی تاکید کرد و همچنین خواستار اطلاع رسانی رویدادها و فعالیت‌های کانون و مراکز به اعضا، خانواده‌ها و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های کانون به جامعه شد.

در ابتدای این نشست، کارشناسان مسئول فرهنگی کانون به توضیح و برشمردن نکات مهم در شیوه نامه برگزاری کارگاه‌های حضوری پرداخت.

کارشناسان هنری تجسمی و نمایش هم خواستار گزارش عملکرد مربیان مراکز در شش ماه نخست سال شدند و بر اساس آن به گفتگو و ارایه دیگاه‌های کارشناسی پرداختند .

آنها ضمن برشمردن نکات قوت و آسیب‌های حوزه خود بر تعامل بیشتر مربیان با مسئولان و  کارشناسان حوزه تخصصی تاکید نمودند.

تعامل مربیان با یکدیگر در تولید آثار هنری از دیگر خواسته‌های کارشناسان هنری کانون مازندران در نشست فصلی مربیان هنری بود که به صورت مجازی برگزار شد.

مربیان هنری هم در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و گزارش فعالیت‌های خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =