کد خبر: 309565
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
بازدید 242
از کتاب شهید علی‌اکبر توفیقی رونمایی شد

از کتاب داستانی برگرفته از واقعیت، در مورد شهید علی‌اکبر توفیقی به قلم سعیدرضا کامرانی و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، در شهرستان کازرون، زادگاه شهید توفیقی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، کتاب‌ «بستنی» قصه‌ای بر اساس خاطراتی از جبهه و دفاع مقدس است که به قلم سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس تحریر شده است.

تصویرگری این کتاب را سحر نعیمی، مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری شیراز بر عهده داشته و نشر  فرهنگستان ادب در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه آن‌ها را به چاپ رسانده است.

بر اساس این گزارش، در مراسم رونمایی از کتاب که با حضور نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کازرون وجمعی از مدیران وهنرمندان کازرون برگزارشد، سعیدرضا کامرانی با اشاره به تاثیر انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جدید گفت: بخشی از پرورش نسل امروز انقلاب برعهده کانون پرورش فکری است که با هدف شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی صورت می‌پذیرد تا در آینده قلب‌شان برای کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند چه خون‌های پاکی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شده تا عزت اسلامی و انقلابی ملت ایران پابرجا بماند. کامرانی افزود: همه ما وظیفه داریم ادامه‌دهنده راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشیم تا روحیه مجاهدپروری برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری فارس با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی گفت: برای کسب نتایج مطلوب در موضوع ترویج فرهنگ اسلامی، مخاطب کودک و نوجوان از اهمیت خاصی به‌ویژه برای اهداف بلند مدت برخوردار است و باید نسبت به معرفی نقش مهم کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهره‌برداری تبلیغی و رسانه‌ای انجام شود.

در بخشی از داستان کتاب «بستنی» می‌خوانیم  همیشه وقتی از نی‌ریز  بر می‌گشتیم به سمت مناطق جنگی خوزستان، از کمربندی کازرون رد می‌شدیم تا علی اکبر رو سوار کنیم. اونم قبل از این که سوار بشه پاش رو می‌ذاشت روی رکاب مینی‌بوس و می‌گفت: برادرا، یا علی! بفرمایید بستنی توفیقی، مهمون من. مغازه بستنی ما نزدیکه. اما همیشه وقت تنگ بود و هیچ وقت جور نشد که مهمونش بشیم.

شهید علی اکبر توفیقی در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای کازرون به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =