وبینار مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

به منظور تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی، وبینار مربیان مسئول مراکز ثابت، سیار وپستی کانون با حضور طاهره حمیدی مدیر کل و کارشناسان ادره کل کانون استان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این وبینار که صبح امروز یک شنبه ۲۳ آبان ماه برگزار شد سخنان خود را با  معرفی کتاب «من و کتاب» شامل مجموعه گفتارها و نظرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دربارۀ کتاب و کتاب‌خوانی که در دیدارهای مختلف نویسندگان و مسئولان فرهنگی و نیز بازدیدهای ایشان از نمایشگاه‌های کتاب و تاکید برمنویات ایشان در اهمیت  کتاب خوانی آغاز و ضمن تبریک فرارسیدن این هفته از آن به عنوان فرصتی مناسب برای ترویج مطالعه کتاب بین مخاطبین کودک ونوجوان یاد کرد.

وی در ادامه به راهبرداهای مدیر عامل کانون کشور اشاره داشت و افزود: افزایش توان و ظرفیت سازمانی، ارتقای کیفی برنامه ها متناسب با نیاز مخاطبان، تعامل هدفمند و سازانده با موسستاتی که اهدافی مشابه کانون دنبال می کنند به ویژه زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و جمع آوری تجارب پیشین از راهبردهای مهم مدیر عامل کانون است که باید سرلوحه تمامی فعالیت‌ها قرار گیرد.

وی براساس سیاست‌های معاونت فرهنگی کانون کشور نیز خواستار برگزاری فعال شوراهای فرهنگی درمراکز، تعامل سازنده و هدفمند با سایر مجموعه‌های فرهنگی، ترغیب مراکز به پیش‌بینی برنامه در موضوع ترویج فرهنگ صرفه جویی و اجرای برنامه‌های ویژه با این موضوع در سطح مراکز کانون استان شد.

وی توصیه‌هایی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط ناپایدار شیوع بیماری کرونا نیز ارایه داد و اظهار داشت: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فضا سازی مناسب به عنوان یک عنصر تربیتی، زمینه حضور و جذب اعضای جدید در فعالیت‌های حضوری مراکز فراهم شود.

حمیدی تاکیدی بر بهره‌برداری مناسب از دورهای آموزشی و آشنایی با فنون و شیوه‌های کتاب‌خوانی و کتاب‌داری نیز داشت و گفت: کتاب‌خوانی باعث تعمیق باورها و آرامش در کودکان ونوجوانان و به تبع آن تاثیر مثبت در جامعه، کشف پرورش استعداد ها خواهد شد.

وی به موفقیت‌های اخیر قصه گویان کانون، کسب رتبه عالی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و سایر موفقیت‌ها را از عنایات خداوند متعال دانست و ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در جهت تداوم این موفقیت‌ها و استفاده از فرصت‌های پیش رو در جهت اعتلای کانون تلاش کنیم.

خدمات رسانی به کودکان با نیازهای ویژه، کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و پیگیری طرح‌های عمرانی مراکز از دیگر مواردی بود که مدیر کل کانون استان در پایان سخنان خود به آن اشاره کرد.

گفتنی است تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی توسط «فاطمه آدینی» کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان و همچنین ارایه توضیحاتی در خصوص برنامه‌های پیش روی مراکز از طرف «احسان بلوری» و «فریده سلامیان» کارشناسان فرهنگی مراکز ثابت و سیار استان از دیگر بخش‌های این وبینار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =