آیین رونمایی از کتاب «زنگ لواشک» برگزار شد

در سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی طی آیینی از کتاب زنگ لواشک شامل مجموعه آثار طنز ادبی اعضای مراکز کانون و دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این مراسم که ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در محل اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: ۵۰ اثراز مکتوبات دانش آموزان ۸تا ۱۸ سال استان در قالب کتاب طنز ادبی زنگ لواشک چاپ شده است.

وی افزود: فراخوان این مسابقه با همکاری کانون و آموزش و پرورش با محوریت داستان کوتاه، داستانک و نمایشنامه نویسی منتشر شده بود.

حمیدی با بیان این که شب یلدا، قاشق زنی، سفره هفت سین، کف زنی، عمو نوروز، حاجی فیروز از جمله موضوعات مهم این مسابقه ادبی طنز بود؛ تصریح کرد: افزایش علاقه بچه‌ها به بحث داستان نویسی، شناسایی استعداد های ادبی  و حمایت از دانش آموزان نویسنده استان از جمله اهداف برگزاری این مسابقه به شمار می رود.

وی ادامه داد: در این خصوص ۲۹۰ اثر به دبیرخانه این فراخوان ارسال شد که از این بین ۵۰ اثر منتخب و  ۳۸ اثر در قالب کتاب «زنگ لواشک» صورت ویژه انتخاب و به چاپ رسیده است.

مدیر کل کانون استان در بخشی از سخنان خود به برنامه های شاخص کانون در هفته کتاب و کتاب‌خوانی پرداخت و تصریح کرد: اعزام کاروان پیک امید به مناطق حاشیه شهرها و روستای استان، جشن کتاب به صورت مجازی، برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص کتاب و کتاب خوانی، معرفی اعضای برتر کتاب‌خوان کانون، نقد کتاب و... مهم‌ترین برنامه‌های کانون در هفته کتاب و کتاب خوانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =