آغاز به کار انجمن محیط زیست و منابع طبیعی و اجرای ویژه برنامه دوستاران طبیعت در البرز

انجمن محیط زیست و منابع طبیعی کانون البرز همزمان با چهارمین روز هفته کتاب و کتابخوانی در قالب ویژه برنامه «دوستاران طبیعت» شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این آیین با  همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز برگزار شد.

کناب و کتابخوانی پازل رشد و تعالی و ارتقا فرهنگ یک جامعه را تکمیل می‌کند

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز، در ابتدای این ویژه برنامه ضمن خوشامد گویی و ابراز خرسندی از دیدن  کودکان ونوجوانان افزود بسیار خوشحالیم که پس از حدود دو سال دوری که به جهت شرایط کرونا پیش آمده بود، شما عزیزان را می بینیم و امیدواریم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید .

این مقام مسوول از مجموعه همکاران کانون در تمامی مراکز که با تلاش گسترده فعالیت‌های خوبی را برای هفته کتابخوانی تدارک دیده و اجرا می‌کنند تشکر کرده و  از تمامی سازمان‌های همکار و والدین اعضا هم قدردانی کرده و همراهی آنان را شایسته تقدیر دانست.

سلیمانی هم‌چنین با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی،  این فعالیت را رکن اصلی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خوانده و کتابخوانی را تکمیل کننده پازل رشد و تعالی و ارتقا فرهنگ یک جامعه  و رشد و توسعه و پیشرفت روزافزون هر جامعه ای را  در گرو میزان رشد مطالعه در آن کشور دانست.

سرپرست کانون البرز گسترش کتاب خوانی را از ضروریات یک  جامعه خواهان توسعه  عنوان کرد و خطاب به کودکان و نوجوانان گفت  کتاب همانند اقیانوسی بی کران است که وقتی دل به ژرفای آن بسپاری، امید، عشق، آگاهی، درست دیدن، پختی در نگاه،پویایی و مهر را در زندگی شاهد خواهیم بود  و ادامه داد کتاب ذهن های خفته را بیدار می کند و جامعه را به سوی نور.روشنی،آگاهی و پیشرفت رهنمون می کند.

و در پایان گفت خوشبخت کسی است که به یکی از این دو چیز دسترسی داشته باشد یا کتابهای خوب یا دوستانی که اهل کتاب باشند.

آشنایی اعضای کانون با محیط زیست و منابع طبیعی

در بخش بعد این برنامه  یزدانیان کارشناس مسوول آموزش محیط زیست در جمع اعضا حضور یافته و  ضمن تشکر از مسوولان کانون برای برگزاری چنین نشستی، در مورد تعاریف محیط زیست و منایع طبیعی برای اعضا صحبت کرد.

وی در قالب یک برنامه پرسش و پاسخ از اعضا در مورد عناصر محیط زیست، کاهش زباله، تفکیک زباله، مدیریت پسماند  و اهمیت ان وراه‌های مقابله با آلودگی هوا  برای کودکان ونوجوانان حاضر سخن گفت .

این کارشناس همچنین در بخشی از سخنانش موزه تاریخ طبیعی کرج و حیوانات موجود در آن را به اعضا معرفی کرده و از اعضای کانون دعوت کرد تا از این موزه بازدید کنند.

وی در پایان تعدادی کتاب مرتبط با موضوع محیط زیست را به اعضای کانون اهدا کرد .

پژمان قاسمی، کارشناس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز نیز سخنران بعدی این ویژه برنامه بود که در قالب یک فعالیت گروهی جذاب با کمک اعضا در مورد درختان و تاثیر آنان در محیط زیست و  به زبان ساده در مورد نقش بوته‌ها در کاهش آلودگی هوا  و نقش آب و تقویت سفره‌های زیر زمینی سخن گفت.

این کارشناس نیز از اهمیت کانون به موضوع با اهمیت منابع طبیعی تجلیل کرده و خواستار استمرار چنین برنامه‌های آموزشی برای کودکان ونوجوانان شد .

معرفی کتاب‌های محیط زیستی به اعضا

اعضای مرکز شماره ۳ کانون کرج در بخشی از برنامه توسط «مهتاب میرزاپور» مربی فرهنگی مرکز با کتاب‌های محیط زیستی آشنا شده و برای حضور در انجمن محیط زییست و منابع طبیعی اعلام آمادگی کردند.

شعرخوانی گروهی شعر «رفتم به صحرا»، پخش نماهنگ و قصه‌گویی قصه‌ی «جادوگر دهکده سبز» توسط «سپیده اخلاقی» مربی فرهنگی مرکز و اجرای مسابقه  از دیگر فعالیت‌های اجرا شده در این برنامه بود .

فضا سازی مرکز با گلدان‌های کتاب

گلدان‌های سفالی کاشته شده توسط اعضای مرکز که با گل‌های زیبا تزیین شده بود فضای مرکز شماره ۳ کانون را تزیین کرد؛ قرار است اعضا حفاطت از این گلدان‌ها را به عهده داشته باشند.

امضای پیمان نامه دوست داران طبیعت و آغاز به کار انجمن محیط زیست و منایع طبیعی

در بخش پایانی این نشست، اعضای علاقه‌مند به عضویت انجمن محیط زیست و منابع طبیعی درآمده و کارت دوست دار طبیعت دریافت کردند و پیمان نامه دوست داران طبیعت را امضا کردند و در این پیمان نامه قول دادند که برای حفظ طبیعت تلاش کرده و با یاری هم زمین را پاک نگه دارند .

قرار است به زودی صفحه رسمی این انجمن در فضای مجازی، فعالیت‌های محیط زیستی اعضا را به نمایش بگذارد .

نقاشی دیواری با موضوع محیط زیست

در بخش پایانی این نشست اعضای حاضر با موضوع طبیعت و محیط زیست نقاشی دیواری کشیدند.

گفتنی است این مراسم ظهر روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰، با حضور سرپرست، معاون، کارشناسان، جمعی از مسوولان و مربیان کانون و کارشناسان اداره کل حفاطت از محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و جمعی از اعضا و والدین آنان در مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد .

'گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =