افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار کانون در شهرستان بیرجند در آینده‌ای نزدیک

با افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار کانون در شهرستان بیرجند در آینده‌ای نزیک، کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای دیگر استان از خدمات کانون بهره‌مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر دو کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری به کودکان ونوجوانان مناطق روستایی شهرستان و حاشیه شهر بیرجند خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می کنند که با افتتاح این مرکز ۲۰ روستای دیگر شهرستان از خدمات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: برای تجهیز این کتاب‌خانه سیار یک دستگاه مینی بوس پیش یینی و در مجموع بالغ بر ۱۰میلیارد ریال در این خصوص هزینه شده است.

حمیدی یکی از راه‌کارهای افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه کتاب در کودکان ونوجوانان را کتاب‌خانه های سیار دانست تصریح کرد: در راستای عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی، بهترین راه حل راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است که مربیان کانون با بهره گیری از این امکان می‌توانند بیش‌ترین خدمات را ارایه بدهند و با توجه به پراکندگی جمعیت روستایی استان، خواندنی‌های مورد نیاز را دسترس‌پذیر سازند.

مدیر کل کانون استان در خصوص شرایط کتاب‌خانه های سیار کانون در استان گفت: با توجه به پراکندگی جمعیتی و وسعت استان با پیگیری‌های انجام شده در شش سال اخیر تعداد کتاب‌خانه های سیار کانون در استان از سه کتاب‌خانه به ۱۴ کتاب‌خانه افزایش یافت.

وی در پایان اظهار داشت: با افتتاح چهارمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند، تعداد این کتاب‌خانه‌ها در استان به ۱۴ کتاب‌خانه سیار و تعدد روستاهای تحت پوشش به حدود ۳۰۰ روستا خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =