گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان خراسان جنوبی برگزار شد

با حضور مدیر کل کانون استان، کارشناسان و مسئولان مراکز کانون، گردهمایی مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی خراسان جنوبی با تاکید بر جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی؛ گردهمایی یک روزه مربیان مسئول مراکز کانون خراسان جنوبی، صبح شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در محل مرکز فرهنگی، هنری و فراگیر شماره یک بیرجند به مرحله‌ی اجرا درآمد.

بر اساس این خبر، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این گردهمایی طی سخنانی  به راهبرداهای مدیر عامل کانون کشور اشاره داشت یادآور شد: افزایش توان و ظرفیت سازمانی، ارتقای کیفی برنامه‌ها متناسب با نیاز مخاطبان، تعامل هدفمند و سازانده با دستگاههای اجرایی هم سو، به ویژه زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش و جمع آوری تجارب پیشین را از راهبردهای مهم مدیر عامل کانون است که با توجه به این راهبردها و استفاده از شیوه های جذاب و جدید زمینه اجرای فعالیت‌های موثر را در مراکز فراهم کنیم.

توصیه به جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز براساس سیاست‌های معاونت فرهنگی کانون کشور از اهم صحبت‌های مدیر کل کانون استان بود که بر همین اساس، خواستار برگزاری فعال شوراهای فرهنگی درمراکز، تعامل سازنده و هدفمند با سایر مجموعه‌های فرهنگی، ترغیب مراکز به پیش‌بینی برنامه در موضوع ترویج فرهنگ صرفه جویی و برنامه ریزی دقیق و ایجاد جذابیت در برنامه ها به منظور فراهم کردن زمینه حضور بیشتر اعضا در مراکز کانون شد.

حمیدی در ادامه صحبت‌های خود به موفقیت‌های کانون استان و همچنین اعضای مراکز در رویدادهای استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: ارتقای جایگاه استان در ازریابی عملکرد دستگاههای اجرایی و کسب رتبه عالی،موفقیت در انجام برنامه های عفاف و حجاب، حضور موفق مربیان و اعضای قصه گوی استان در بیست و سومین  جشنواره قصه گویی کانون از اتفاقات بی نظیری بود که در سال اخیر شاهد آن بودیم.

وی انجمن‌های کانون را برشمرد و از این انجمن ها به عنوان فعالیت خوبی یاد کرد که زمینه‌ی مناسبی برای شناسایی استعدادها فراهم کرده است.

در بخش دوم این گردهمایی مسئولان مراکز کانون از تجربیات خود و راهکارهای جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز کانون با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و آغاز فعالیت حضوری مراکز کانون سخن گفتند.

در ادامه کارشناسان اداره کل نیز به بیان مباحث حوزه کاری خود در خصوص برنامه های ۹ ماهه نخست سال و برنامه های پیش بینی شده در سه ماهه چهارم سال پرداختند.

توصیه های حراست، مباحث مربوط به آغاز ثبت نام کارگاه‌ها مجازی فصل زمستان۱۴۰۰، جذب عضو و نیاز سنجی در پیش‌بینی برنامه‌ها، برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و حال خوش زندگی، مشارکت در فراخوان‌های هنری و ادبی، انجمن ها و تشکیل گروه‌های سرود مراکز، اجرای برنامه پیک امید، حضور مراکز سیار در روستاهای شهرستان، بیان مباحث اداری، مالی، عمرانی و روابط عمومی  از مباحثی بود که کارشناسان اداره کل به آن پرداختند.

پس از طرح مسایل مربوط به واحد های کارشناسی، مدیر کل کانون استان در جمع بندی مباحث مطرح شده در این گردهمایی از راه اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی شماره ۳ بیرجند در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ کانون در بیرجند، تجلیل از قصه گویان و عوامل اجرایی جشنواره قصه گویی، و قدردانی از مربیان مسئول مراکز کانون از دیگر بخش‌های این گردهمایی یک روزه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =