شهادت حضرت فاطمه «س» نقطه عطف و سرآغازی برای عزت و آزادگی در جهان بود

مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی در آغاز گردهمایی مربیان مسئول مراکز کانون استان با اشاره به خصوصیات برجسته حضرت فاطمه «س» از این بانوی بزرگ به عنوان سرآغازی برای عزت و آزادگی در جهان یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در آیین آغاز گردهمایی یک روزه مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی استان که هم‌زمان صبح امروز شبنه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه حضرت زهرا«س» شهادت این بانوی بزرگ را نقطه عطف و سرآغازی برای عزت و آزادگی در جهان یاد کرد.

وی سوره کوثر و پیام‌های نهفته در این سوره  را گواهی بر جاودانگی آن حضرت دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا«س»  به عنوان مادر ائمه بانویی ملکوتی در چهره انسان ظاهری بود.

حمیدی شهادت آن حضرت مصیبتی بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد با انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژگی‌های این بانوی بزرگ را به کودکان ، نوجوانان و مخاطبین کانون معرفی کنیم.

وی با اشاره به سال‌روز آغاز عملیات کربلای ۴ و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: با تاسی از نام و یاد حضرت زهرا در هشت سال دفاع مقدس عملیات‌های زیادی آغاز و پیروزی‌های بزرگی حاصل شد.

مدیر کل کانون استان به ایام دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز شاره‌ای داشت و گفت: شهید سلیمانی یکی از شاگردان مکتب حضرت زهرا(س) بود که در حفظ و حفاظت از میهمن اسلامی و در راه مقاومت در برابر ظلم به شهادت رسید.

وی ویژگی‌های بازر این شهید را برشمرد و گفت: نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، ارادت به ائمه، ولایت مداری علاقه به فرهنگ و کتاب‌خوانی، روحیه انقلابی ، اعتدال  و ارتباط با کودکان را بخشی از خصایص برجسته این شهید بود که باعث شد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این شهید گران‌قدر به عنوان یک مکتب یاد کنند.

مدیر کل کانون استان در پایان این بخش از مباحث خود فرارسیدن دهه بصیرت را فرصت مناسسبی برای کسب درک درست از بصیرت و انتقال مفاهیم برجسته آن به مخاطبان و کودکان ونوجوانان دانست.

گفتنی است گردهمایی مربیان مسئول مراکز کانون استان برای اولین بار از شروع بیماری کرونا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =