نشست تخصصی آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی در محل کار

با حضور کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها و مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت شهرستان بیرجند، نشست تخصصی آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نشست که هم‌زمان با ظهر امروز۸ دی ماه  با حضور کارکنان اداره کل و همچمنین از طریق بستر فضای مجازی اسکای روم با حضور همکاران کانون در مراکز فرهنگی و هنری برگزار شد «قائم براتی» و «یوسف مقدم» مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای و کارشناس مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان بیرجند به ارایه مطالبی در خصوص بیماری کرونا و همچنین نحوی مقابله با این بیماری در محیط کار پرداختند.

بر اساس این خبر در ابتدای این نشست «مقدم» ضمن تشریح بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگ‌لها را از عوامل بیماری‌های واگیر دانست و گفت: در خصوص بیماری‌های ویروسی درمان موثری وجود ندارد و از خصوصات این بیماری‌ها می توان به جهش های ویروسی و تغییرات درون سلولی در بعضی از ویروس‌ها اشاره کرد که ویروس کرونا از این نوع است.

وی با اشاره به تاریخچه پیدایش ویروس کرونا به معرفی انواع آن پرداخت و گفت: کرونا ویروس کوید ۱۹ جدیدترین نوع کرونا با همه گیری بالا است و موثر ترین راه مقابله با این بیماری واکسیناسیون همگانی است.

«مقدم»، انتقال از انسان به انسان، مشترک بودن بین انسان و حیوان، ایجاد بیماری در دستگاه تنفسی و کلیه و کبد را از خصوصیات این بیماری برشمرد و افزود: بیماران دیالیزی، افراد تحت شیمی درمانی، افراد دارای نارسایی کلیه و با سن بالا و مبتلایان به  بیماری‌های تنفسی و دیابت غیر کنترل شده از شرایط موثر در شدت این بیماری بوده است.

در ادامه این نشست «براتی» کارشناس مبارزه با بیماری ها به بیان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در محیط کار پرداخت.

وی  بهداشت و حفاظت فردی، بهداشت سالن‌های غذا خوری ، بهداشت ابزار و تجهیزات اداری، بهداشت ساختمان تهویه مناسب و اقداماتی از قبیل برنامه‌ریزی در شیفت‌های کاری و از همه مهمتر رعایت فاصله گذاری اجتماعی را از اقدامات کنترلی این بیماری در محیط کار دانست.

تاکید بر برگزاری جلسات غیر ضرور و برگزاری جلسات به صورت مجازی، نظافت و گندزدایی تجهیزات با مواد ضد عفونی کننده ونحوه‌ی صحیح استفاده از مواد ضد عفونی کننده از دیگر مواردی بود که این کارشناس مبارزه با بیماری‌ها به آن پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =