کد خبر: 311546
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
بازدید 79
نشست فصلی مربیان و رابطان ادبی کانون گیلان

نشست پایان فصل‌ پاییز سال ۱۴۰۰ مربیان و رابطان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در بستر فضای مجازی برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی روز شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰با حضور طاهره شهابی، کارشناس مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور صورت‌گرفت.

دانش‌افزایی، بهره‌گیری از خرد جمعی و واکاوی فعالیت‌های ادبی کانون با تمرکز بر کارگاه‌های تخصصی برخط،  و درعین‌حال، خلق ایده‌های نو، ارایه طرح‌های خلاقانه و فرصت‌سازی برای مخاطبان، از دیگر اهداف برگزاری این نشست به‌شمارمی‌رفت.

سرپرست کانون استان گیلان نیز از حاضران در این گردهم‌آیی مجازی بود و ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان برنامه و دیگر مدعوین، از اهمیت فعالیت‌های ادبی کانون و نقش آن در رشد و بالندگی اعضا سخن‌به میان‌آورد و موفقیت کودکان و نوجوانان در جشنواره، مهرواره و فراخوان‌های ادبی را بیان‌گر اثربخشی این فعالیت‌ها عنوان‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی دیگر بخش سخنان خود را به اهمیت ایام فاطمیه اختصاص‌داد و با اشاره به نگاه ویژه شاعران و نویسندگان به ائمه اطهار(ع) گفت: بخش عمده‌ای از غنای ادبیات آیینی کشور  و خلق آثار منظوم و منثور در خور تحسین، مدیون و مرهون دلبستگی فعالان عرصه ادبیات به این بزرگان است.

کارشناس مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز میهمان ویژه این نشست مجازی بود و نقطه آغاز صحبت‌های خود را تبیین اهمیت فعالیت‌های کتاب‌محور و ضرورت هم‌نشینی با این یار مهربان قرارداد.

طاهره شهابی در این ارتباط افزود: مطالعه و کتاب‌خوانی، پایه و اساس تجربه‌اندوزی و تربیت ادبی است و ابزاری موثر برای  فعالان عرصه ادبیات به‌شمارمی‌رود.

خالق «یادداشتی برای ماه» و «کلاغ و عینک‌من» برهمین اساس مأنوس‌سازی مخاطبان با کتاب و بهره‌گیری از این ابزار تربیتی در کارگاه‌های ادبی را  لازم و ضروری خواند و بر اهمیت این موضوع‌ تاکیدکرد.

وی هم‌چنین به ارایه‌ی راه‌کارهایی مناسب برای جذاب‌سازی افزون‌تر و ارتقای کمی و کیفی کارگاه‌های ادبی پرداخت و خلاقیت‌ورزی و ارایه‌ طرح‌های تازه را گامی در جهت نیل به این اهداف دانست.

میهمان برنامه که  علاوه بر شعر و داستان، در عرصه مقاله‌نویسی با محوریت کودک و نوجوان نیز دارای پیشینه‌ روشنی است، دیگر بخش صحبت‌های خود در این نشست مجازی را به نقش و اهمیت کاربرد صنایع ادبی و لزوم آشنایی زدایی در جمله‌ها اختصاص‌داد و توجه به این مهم را در تقویت حس شاعرانگی و توان‌مندی هرچه بیش‌تر نوقلمان موثر ارزیابی‌کرد.

طاهره‌ شهابی درپایان از ضرورت‌ «رنگ‌آمیزی ادبی» فعالیت‌ها سخن‌گفت و توجه به این مهم را در راستای  حس آمیزی واژگانی، بسترساز رونق‌بخشی هرچه بیش‌تر به کارگاه‌های ادبی قلمدادکرد.

خدیجه تقی‌پور، سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم از اهمیت ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی صحبت‌کرد و با اشاره به کتاب‌محوربودن فعالیت‌های این مجموعه اظهارداشت: لازم است کتاب به‌عنوان یک ابزار ارزش‌مند تربیتی، پایه و اساس برگزاری کارگاه‌های ادبی قرارگیرد.

حمیراخدابنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون گیلان هم به تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته در این حوزه پرداخت و ضمن مهم‌برشمردن برگزاری نشست‌های ادبی در تحقق اهداف کانون افزود: پیش‌برد برنامه‌ها در قالبی فرآیندمحور و ساختارمند، از مهم‌ترین دست‌آوردهای این هم‌نشینی محسوب‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =