مدیر کل کانون فارس با رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دیدار کرد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با احمد علی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون فارس در این نشست با اشاره به فرارسیدن چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی و این سخن امام راحل که «انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود» گفت: اساس کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم مسائل و امور فرهنگی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: مخاطبان برنامه‌های کانون، کودکان و نوجوانان هستند و تلاش می‌کنیم با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و هنری به شیوه‌های غیرمستقیم، اثربخشی برنامه‌ها در زمینه‌ی ترویج ارزش‌های انقلاب را بالا ببریم و در این راه نیازمند همیاری سازمان‌های دیگر هستیم.

کامرانی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و سابقه حضور کانون پرورش فکری در عرصه تعلیم و تربیت گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به امور فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با کودکان و نوجوانان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد متولی اشتغال دارد. هر چند دستگاه‌های اجرایی دیگر کشور هم به این حوزه وارد شده‌اند که هم حسن است و هم در مواردی مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما کانون همچنان به عنوان تخصصی‌ترین پایگاه در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و با تولید محتوای مناسب، نسل جدید را با محتواهای به روز و مناسب آشنا، در تربیت آنان نقش اساسی ایفا و کودکان و نوجوانان را در تراز جمهوری اسلامی تربیت می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس در ادامه با اشاره به بیانات ‌مقام معظم رهبری درباره کانون که «این کانون با نسلی سر و کار دارد که هر چه را فرا بگیرد در او ماندگار می‌شود» گفت: اگر برای فرهنگ سرمایه‌گذاری نکنیم باید با چندین برابر، هزینه‌های بی‌فرهنگی آن را بپردازیم.

کامرانی به فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون پرورش فکری اشاره کرد و گفت: ۵۸ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان با حضور مربیان و کارشناسان توانمند، پذیرای کودکان و نوجوانان است و در ایام همه‌گیری ویروس کرونا نیز فعالیت‌ها مختل نشده و کانون در فضای مجازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و عمومی به رسالت خود عمل می‌کند.

این جلسه با هدف جذب بودجه و اعتبار برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی، هنری کانون فارس و جذب اعتبار با هدف بهسازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز وحصارکشی مراکز صدرا و سروستان برگزار شد. کامرانی همچنین به بودجه مورد نیاز کانون برای خریداری وسیله نقلیه مناسب بخش اداری و تهیه خودرو برای کتاب‌خانه‌های سیار در مناطق کم برخوردار و روستایی اشاره کرد.

مدیر کل کانون فارس اختصاص بخشی از اسباب‌بازی‌های مجاز موجود در انبار سازمان جمع‌آوری و فروش املاک تملیکی را به کودکان محروم و بی‌بضاعت مخاطب کانون در برنامه‌های پیک امید  خواستار شد.

احمدعلی افکاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز که از کانون پرورش فکری شناخت کافی داشت با اشاره به موفقیت کانون طی دو سال متوالی به عنوان برترین اداره کل فرهنگی و آموزشی استان در جشنواره شهید رجایی، خواستار حفظ این جایگاه و فرایند رو به رشد کانون شد و درباره موارد مطرح شده قول مساعدت داد.

بر این اساس افکاری، بازدید کارشناس معین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از مراکز صدرا  و سروستان را خواستار شد تا بر اساس گزارش بازدیدهای میدانی و برآورد هزینه‌ی حصارکشی این دو مرکز، همچنین بهسازی نمای مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز که در گذر حافظ قرار دارد، اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =