تبیین نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

طی نشستی با حضور «مهدی مزگی نژاد» کارشناس مسائل سیاسی، نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نشست که ظهر امروز ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل اداره کل کانون و با حضور «خنجری» فرمانده سازمان بسیج ادارت استان و «مرتضی قاسم نیا» فرمانده حوزه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهدا(ع) ادارات کل استان و جمعی از کارکنان و مربیان مراکز فرهنگی و اعضای نوجوان مراکز برگزار شد مهدی مزگی نژاد کارشناس مسائل سیاسی، به تبیین و تشرح نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب،پرداخت.

وی خطاب به کارکنان و مربیان کانون استان، بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیمی کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی دانست و گفت: این بیانیه نقشه راهی است که مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب اسلامی به منظور روشن شدن راه رسیدن انقلاب  به اهداف از پیش تعیین شده ابلاغ کردند.

وی با اشاره به هفت توصیه مقام معظم رهبری در این بیانیه گفت: مخاطبین این بیانیه مختلف هستند که در کلام مقام معظم رهبری جوانان مخاطبان اصلی این بیانیه هستند.

مزگی نژاد افزود: جوانان نسل امروز وظیفه برداشتن گام بزرگ دوم انقلاب عظیم و پایدار را دارند و محصول تلاش چهل ساله نسل گذشته که اکنون در کشور شاهد هستیم را باید گسترش دهند.

وی تصریح کرد: لازمه اجرای صحیح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با اعطای امید و آگاهی به جوانان، احترام گذاشتن به اندیشه و تلاش جوانان با بهره گیری از تجارب گذشته است.

تاکید بر شناخت مرزبندی ها با دشمن، توانمندی های علمی و پژوهشی، معنویت، شناخت خود و توانمندی ها، دشمن شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف دشمن، شناخت صحیح نوع دشمنی ها از دیگر مواردی بود که این کارشناس مسائل سیاسی به آن پرداخت.

مزگی نژاد در ادامه با بیان اینکه امروزه نوع دشمنی دشمنان نظام از نوع فرهنگی و اقتصادی است از کارکنان و مربیان کانون خواست با گفتمان سازی، توجه به نقش جوانان، پیشگیری از انزوای جوانان، جلوگیری از تحریف بیانیه و عدم فراموشی آن در راستای  تحقق اهداف آن گام بردارند.

گفتنی است در پایان طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز ضمن قدردانی از سخنان مهمان این نشست با تاکید بر تلاش درگفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در کانون پرورش فکری گفت: نهادینه کردن ارزش‌های بزرگ انقلاب اسلامی برای مخاطبین، تبیین بیانیه متناسب با گروه‌های سنی، امید آفرینی، حضور خودجوش کودکان ونوجوانان در برنامه‌های دهه مبارک فجر از اهدافی است که در کانون و در راستای این بیانیه دنبال می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =