دکترغلامحسین دشتی رئیس شورای شهر یزد ،در آئین رونمایی از پوستر جشنواره قصه گویی چله قصه ها، قصه ها را  گنجی از حکمت‌های الهی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، دکترغلام حسین دشتی با حضور در آئین رونمایی پوسترچهارمین  جشنواره قصه گویی «چله قصه ها»، ضمن تبریک ایام الله دهه فجرو گرامیداشت یاد امام و شهدا بیان نمود ؛ ما به استاد آذریزدی نگاه جهانی داریم و باید فضاسازی مقبره استاد درسطح جهانی ساماندهی شود. وی استاد مهدی آذر یزدی را شخصیتی قرانی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معرفی کرد.

 وی قصه ها را گنجی از حکمت‌های الهی دانست که به صورت موزون و هماهنگ در کنار هم قرار گرفته و ۲۶۳ قصه در قرآن کریم  و بیش از ۶۰۰ قصه تاریخی در آموزه های قرآنی بیان کننده این واقعیت است .وی حوزه کار با کودک را فرهنگی وحیانی عنوان کرد.و از مربیان خواست تا سعی داشته باشند تا در پرورش کودکان به سمت معارف الهی با رویکرد تازه تری ورود پیدا کنند.

رئیس شورای شهریزد گفت:یزد به لحاظ ظرفیت کودک بسیار بالاست و تقریبا همطراز با کلان شهرهاست اما به لحاظ امکانات یکی از شهرهای ضعیف در حوزه کودک می باشد.امید که با درایت و همت مسئولینو  تدابیر اندیشیده شده این نیاز استان نیز مرتفع گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =