مراسم اختتامیه مهرواره قصه‌گویی «من کشورم را دوست دارم» برگزار شد

مراسم اختتامیه مهرواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، در محل موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، آئین اختتامیه ی مهرواره قصه گویی «من کشورم را دوست دارم» با حضورابراهیم زره ساز مدیر کل کانون پرورش فکری استان، سردارحسینعلی یوسف علیزاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی ومسئولان استانی، خانواده ها، همکاران و اعضای کودک و نوجوان عضو مراکز کانون، درمحل ساختمان مقاومت اسلامی موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد.

ابراهیم زره ساز، مدیرکل کانون ضمن تبریک فرارسیدن فرخنده ایام اعیاد شعبانیه، میلاد حضرت امام حسین (ع)، ولادت حضرت زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) و خیر مقدم به مدعوین «من کشورم را دوست دارم»، روز جانباز را گرامیداشت.

 ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون با اشاره به افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به نقش و تأثیر مهم موزه‌ها درهویت بخشیِ ملی، مذهبی و تاریخی  پرداخت و افزود: زنده نگه داشتن و توجه به هویت ملی مستلزم شناخت و شناساندن این میراث ارزشمند و گرانقدر به اعضای جامعه، به خصوص نسل جوان، نوجوان وکودک کشور است.

وی دلایل برگزاری این مهرواره را تشریح کرد و افزود: به منظور تداوم  و تبیین مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی، می‌توان با استفاده از قصه‌گویی و اجرای فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی، هنری و ادبی بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کرد.

سردارحسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن تشکرازعوامل برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار کرد: تکریم، تعظیم، تجلیل، تاسی و اقتدا به اولیای دین فضیلت بزرگ ومهمی است که در فرهنگ شیعه نهادینه و پذیرفته شده است و به همین تناسب تجلیل قهرمان بزرگ در همین زنجیره قرار می گیرد که تکلیف و وظیفه می‌شود.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده با اشاره به شعار سید الشهدا درباره ظلم ستیزی وعدالت‌خواهی و تجلی آن دراندیشه و رفتار سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، افزود: حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: سخن سردار دلها که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم به منطق ظلم ستیزی  ومبارزه با طاغوت اشاره دارد. قهرمانان ما خود را ملت امام حسین و درس‌آموز مکتب سید الشهدا می‌دانند.

در ادامه سه نفر از برگزیدگان مهرواره به قصه‌گویی پرداختند و در پایان از ۱۵ برگزیده مهرواره در سه گروه سنی کودک، نوجوان، و بزرگسال تقدیر شد.

شایان ذکر است: مهرواره قصه گویی من کشورم را دوست دارم به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دی ماه ۱۴۰۰ با محوریت ایثار و شهادت شروع به کار کرد  که با شناخت برگزیدگان خود به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =