کد خبر: 313118
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
بازدید 692
من دوست و همیار طبیعت هستم

دوره آموزش همیاران طبیعت و نقش آن‌ها در مدیریت عرصه‌های منابع طبیعی برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، دوره آموزش همیاران طبیعت به منظور آشنایی و مهارت‌بخشی بیشتر مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با روند برگزاری دومین مهرواره دوستان و همیاران طبیعت با حضور مهدی محمدمیرزاییان رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۱۸ اسفند به ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار شد.

بنابر این خبر، محمدمیرزاییان ابتدا در مورد انواع نظام مشارکت چون مشارکت دولتی، خصوصی، تعاونی، عمومی و محلی صحبت کرد و گفت: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می شود که به صورت انفرادی و گروهی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری را در پیشبرد اهداف «ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت احیا و توسعه و بهره برداری صحیح از منابع منابع طبیعی» یاری نمایند.

وی افزود: در بین ۳۸ چالش مهم جهانی در قرن ۲۱ چالش‌های سه‌گانه تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان‌زایی از مهمترین‌ها هستند و مهمترین پیامد این‌ها چالش هدررفت آب و خاک است و بهترین راه در مواجهه با این چالش مشارکت اقشار مختلف در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی است.

رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، در ادامه مراحل کار با سایت hamyartabiat.frw.ir  و نحوه شرکت در دومین مهرواره استانی دوستان و همیاران طبیعت را برای مخاطبین نشست تشریح کرد.

فراخوان دومین مهرواره استانی دوستان و همیاران طبیعت ۱۵ اسفند و همزمان با هفته منابع طبیعی به صورت عمومی اعلام شده و در کنار برگزاری مهرواره در قالب‌های شعر، داستان، پویانمایی، عکاسی و نقاشی به کاشت بذر و برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان هم پرداخته میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =