کد خبر: 313277
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
برگزاری پانزدهمین نشست «دنیای من  دنیای کتاب»

نقد و بررسی کتاب «قورباغه آواز خوان» اثر «علی خدایی» در پانزدهمین نشست «دنیای من دنیای کتاب» برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون  پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، پیرو تعاملات و همکاری‌های کانون خراسان رضوی و کارگروه ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه فردوسی مشهد، شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ جلسه‌ نقد و بررسی  کتاب «قورباغه آواز خوان» اثرعلی خدایی در محل قطب علمی دانشکده ادبیات با حضور مجازی نویسنده اثر، ابراهیم  زره ساز، مدیرکل کانون استان، فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون، اعضای کارگروه ادبیات کودک و نوجوان دانشگاه فردوسی، کارشناسان، مربیان و اعضای مراکز  کانون به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

ابراهیم زره ساز درابتدای نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از همکاران کانون جهت اجرای این  ویژه برنامه، حضور فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت برانتشارات کانون، علی خدایی نویسنده اثرو سایر میهمانان این ویژه برنامه راخیر مقدم گفت.

مدیرکل کانون در ادامه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهای اثر گذار مرتبط با امور کودک و نوجوان است و استان خراسان رضوی  دارای  بضاعت و سرمایه های ارزشمندی ادبی در این حوزه می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم از ظرفیت نویسندگان استان  در حوزه شعر، ادبیات و ... درجهت  نشر کتاب استفاده کنیم.

در ادامه این نشست رویا یدالهی  به عنوان منتقد در این جلسه گفت: در کتاب های کودک چه قهرمان حیوان باشد و چه انسان، کودک با قهرمان داستان همذات‌پنداری می‌کند  و با یک شخصیت، با یک موضوع یا یک حادثه در داستان همانند سازی می کند.

 وی افزود: ما در جهانی  زندگی می‌کنیم که ساختارهایش قبل از اینکه متولد شویم تعیین شده است مسئله اصلی کتاب «قورباغه آواز خوان» مسئله کودکی است که سعی می کند در بین فضاهای بزرگسالان یک پایگاه و یک جایگاه برای خودش پیدا کند.

گفتنی است مربیان و اعضای مراکز کانون که به صورت مجازی در این نشست حضور داشتند.

سوال‌ها و نقدهای خود را در مورد کتاب  «قورباغه آواز خوان» به‌صورت مستقیم با نویسنده کتاب مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =