ویژه‌برنامه‌ی «شمیم موعود» در کانون سمنان

ویژه‌برنامه‌ی «شمیم موعود» در آستانه‌ی نیمه شعبان با دعوت از کارکنان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سالن کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ویژه‌برنامه‌ی «شمیم موعود» در آستانه‌ی نیمه شعبان با دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمین سعید خابوری امام جماعت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل و تمامی کارکنان، مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌ هنری کانون سمنان، شهمیرزاد و سرخه، پیش از ظهر چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ در سالن کوثر برگزار شد.

خدابخشی ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی(عج)، سال نو و آغاز قرن جدید از مشارکت کارکنان در برگزاری این ویژه‌برنامه، قدردانی و اظهار کرد: انتظار داریم یک‌دیگر را در مسیر درست راهنمایی کنیم، در حوزه‌ی کارکردهای جدید کارشناسی با نقدهای دل‌سوزانه و منصفانه کمک کنیم، با محبت باشیم و عاشقانه فعالیت کنیم همان‌طور که در کانون موج می‌زند، هم درست انتظار داشته باشیم و هم درست به انتظاراتِ معقول و خوبِ دیگران اعم از کارکنان، خانواده، دوستان، افراد جامعه و... پاسخگو باشیم.

خدابخشی در ادامه با اشاره به مؤفقیت‌های کانون استان سمنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و کسب رتبه‌های برتر در سطح بین‌المللی، ملی و استانی افزود: امید است در این محفل با تبسم‌هایی که نسبت به یک‌دیگر داریم ذهن‌مان روشن‌تر از گذشته و هم‌دلی و هم‌افزایی در سال جدید بیش از سال جاری باشد.

امام جماعت کانون استان سمنان ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت و عید سعید نوروز با اشاره به رشد و گسترش دو مناسبت مذهبی شهادت حضرت زهرا(س) و ولادت امام زمان(عج) و مهدویت در جوامع اسلامی ازجمله ایران، اظهار داشت: اعتقاد به منجی، اعتقادی بین‌المللی است و تمام ادیان توحیدی به آن ایمان دارند و فقط تفاوت‌هایی بین این اعتقادات وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خابوری با تأکید بر اثبات حضور و وجود امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: خداوند عالم را برای بندگی خلق کرد و آن هم بندگی خالص و کامل که از یک انسان سر می‌زند و انسان کامل همان امام معصوم(ع) است و خدا، انسان را برای این امام، خلق کرده است.

وی در ادامه افزود: حضرت امام محمدباقر(ع) در روایتی درباره‌ی ضرورت وجود حجت خدا در زمین در تمام زمان‌ها فرمودند ‌که «اگر امام و حکمت خدا، لحظه‌ای از روی زمین و از بین افراد جامعه برداشته شود، زمین اهل خود را می‌بلعد و فرو می‌برد همان‌طوری که دریا همه‌چیز را در خود متلاطم و آشفته می‌سازد» و این روایت، بیانگر آن است که امام زمان، وجود و حضور دارد و ما در هرلحظه به یاد او هستیم و او را صدا می‌زنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خابوری تأکید کرد: امام زمان(عج) مانند پدری مهربان است و در روایتی از امام رضا(ع) هم آمده که «امام، مونسی دلسوز و پدری مهربان و برادری همدل است».

امام جماعت کانون استان سمنان با بیان این‌که عصر غیبت، عصر امتحان و آزمایش است، یادآور شد: رسول خدا(ص) به اصحاب و یاران خود فرمودند «برادران من قومی هستند که در آخرالزمان به من ایمان می‌آورند، در حالی‌که مرا ندیده‌اند و آن‌ها کسانی هستند که پایداری‌شان بر دین خود، از راه‌رونده بر خار مغیلان و از نگه‌دارنده‌ی آتش سوزان در دست بیش‌تر است و در ظلمات، چراغ‌های هدایت‌اند و خداوند، آن‌ها را از هر فتنه‌ای در زمین پر از ظلمت، نجات می‌دهد».

حجت‌الاسلام والمسلمین خابوری با اشاره به دو ویژگی مردم آخرالزمان، تصریح کرد: آن‌ها کسانی هستند که امامت مهدی(عج) را قبول دارند و انتظار ظهورش را می‌کشند.

در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین خابوری امام جماعت، حسین رامه و محمد مسلمی خادمان نماز، سعید صادقی و علی مقنی‌زاده فعالان نماز و زینت حامدی دبیر شورای اقامه‌ی نماز کانون استان سمنان با تقدیم لوح و هدیه، تجلیل شد.

گفتنی است، پخش کلیپ و نماهنگ با موضوع معرفی شخصیت و زندگی‌نامه‌ی حضرت مهدی(عج)، خوانش شعر سروده‌ی زهرا دیانی مربی مرکز آفرینش‌های ادبی، مولودی‌خوانی همراه با دف‌نوازی، پذیرایی و اهدای شاخه گل نرگس، اقامه‌ی نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار از دیگر برنامه‌های این روز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =