شورای عفاف و حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تشکیل جلسه داد

با هدف برنامه‌ریزی، فعالیت‌های عفاف و حجاب در اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۱ شورای عفاف و حجاب با حضور مدیر کل کانون استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای شورای عفاف و حجاب کانون برگزار شد طی سخنانی گفت: ضرورت و فلسفه حجاب و عفاف بر کسی پوشیده نیست، اما در عین حال ما در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در این زمینه، نیازمند جهاد تبیین هستیم و در این باره هم لازم است برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تشویق و محبت ورزی را از راه‌های نهادینه کردن عفاف و حجاب در کودکان ونوجوانان دانست و ادامه داد: مربیان کانون با استفاده از ظرفیت ارتباط خوب و صمیمی که با مخاطبان خود دارند می‌توانند در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در آنان تلاش کنند.

حمیدی برگزاری برنامه‌های خلاق و هدفمند مانند قصه‌گویی، معرفی الگوهای برتر، برگزاری نشست‌های تخصصی و بحث آزاد ویژه مربیان و اعضای مراکز، تقدیر از اعضای برتر محجبه، ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مبتنی بر آموزهای دینی و تربیت اسلامی  را نیز از مصادیق برنامه‌های پیش بینی شده در طول سال و هفته گرامی‌داشت عفاف و ججاب در سطح مراکز کانون دانست.

رییس شورای عفاف و حجاب کانون پرورش فکری در ادامه، فضا سازی مناسب مراکز، معرفی حدود پوشش برای اعضا، برگزار نمایشگاه‌های آثار هنری کودکان ونوجوانان، برنامه‌های آموزشی ویژه مربیان، ترویج تذکر لسانی و اجرای برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر را خواستار شد.

در ادامه این نشست برنامه‌های ده گانه عفاف و حجاب توسط دبیر جلسه بازگو و برنامه‌های پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =