قول مساعد معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس برای تامین خودرو کتاب‌خانه سیار روستایی کانون

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی با هدف پیگری طرح های عمرانی و توسعه خدمات کانون در طبس با علی اکبر رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این دیدار که عصر ظهر سه شنبه ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد حمیدی مدیر کل کانون استان ضمن تشریح برنامه‌های کانون گفت: ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در مراکز کانون ویژه پیگیری می شود و علاوه بر این انجمن‌های تخصصی کانون نیز به کودکان ونوجوانان مناطق شهری و روستایی خدمات رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درشرایط پسا کرونا قرار داریم افزود: در ایام شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های مراکز کانون تعطیل نشد و در بستر فضای مجازی به مخطبان ارایه شد و در مقاطعی نیز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اعضا در مراکز کانون حضور داشتند اما با توجه به اینکه این بیماری را پشت سر گذاشتیم و ایام اوقات فراغت تابستان را در پیش رو داریم مراکز کانون آمادگی حضور پرشور کودکان ونوجوانان که از مطالبات خانواده‌ها است را دارند.

حمیدی با تاکید بر اینکه کیفیت بخشی به برنامه ها به عنوان یک اصل دربرنامه ‌های کانون قرار دارد ادامه داد: برنامه ریزی لازم جهت برگزاری کارگاههای مختلف عمومی و تخصصی در مراکز کانون ویژه این فصل انجام شده است.

وی با برشمردن بخشی از موفقیتهای کودکان ونوجوانان مستعد این شهرستان در رویدادهای ملی و بین المللی تصریح کرد: استعدادهای کودکان می طلبد تا ما شرایط مساعدتری برای آنان جهت بهره مندی از خدمات کانون فراهم کنیم.

مدیر کل کانون استان افزود: در حال حاضر دو مرکز ثابت، دو کتابخانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه پستی به مخاطبان خود خدمات رسانی میکنند که این ظرفیت با توجه به گستردگی  شهرستان پاسخ گوی نیاز جامعه هدف نیست که این موضوع مساعدت مسئولان شهرستان را ‌می‌طلبد.

در ادامه این دیدار که مسئولان مراکز ثابت، سیار و پستی کانون در این شهرستان حضور داشتند رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز ضمن قدر دانی از خدمات کانون گفت: مساله فرهنگ و تربیت از مسایل مهمی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی با اعلام حمایت از برنامه های کانون ادامه داد: شخصیت کودکان ونوجوانان در فاصله ۶ تا ۱۸ سال شکل می‌گیرد و تابستان فرصت مناسبی برای حضور آنان در مراکز کانون است.

رحیمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کار فرهنگی افزود: کار فرهنگی باید تمیز و پر محتوا باشد تا مخاطبان جذب شوند و کاهش دغدغه خانواده‌ها در پرکردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان را به همراه داشته باشد.

وی درپایان اجرای برنامه‌های خلاق هنری وبرگزاری کارگاه‌های هنری با نشاط که منجر به تولید و اشتغال‌زایی شود را خواستار شد و در خصوص پیگیری تامین خودرو کتاب‌خانه سیار روستایی قول مساعد داد.

گفتنی است بازدید از مراکز ثابت و پایگاه کتاب‌خانه های سیار و پستی کانون و پیگیری برنامه‌های عمرانی و فرهنگی، هنری مراکز کانون از دیگر برنامه‌های مدیر کل کانون استان در سفر به شهرستان طبس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =