کارگاه حضوری «آشنایی با محیط زیست و تالاب خورخوران»

به مناسبت هفته محیط زیست کارگاه حضوری «آشنایی با محیط زیست و تالاب خورخوران» با حضور اعضای کانون بندر خمیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ کارگاه حضوری «آشنایی با محیط زیست و تالاب خورخوران» در شهر تالابی بندرخمیر برگزار شد.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون گفت: این کارگاه از سری برنامه‌های زمین نقطه آبی است و به مناسبت ۱۸ خرداد که به نام «محیط زیست، دریا، تالاب و حقابه‌ها» نامگذاری شده است؛ برگزار شد.

مدیرکل کانون اظهار داشت:این ویژه برنامه با مشارکت مرکز علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل حفاظت محیط زیست، سمن دوستداران طبیعت بندرخمیر و شرکت سیمان هرمزگان، ویژه اعضا کانون بندرخمیر اجرا شد.

در این کارگاه آموزشی محیط‌بان علی کریمی به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه کار تلسکوپ پرنده‌بینی پرداخت و در ادامه اعضا پرندگان موجود در تالاب خورخوران را به نظاره نشستند.

سپس اعضا در سالن اجتماعات مرکز سیپا (برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی تالاب خورخوران) جمع شدند تا با دیدن فیلم و تصاویری از پرندگان، خزندگان، ماهی‌ها و ... با حیات وحش زیبای جنگل‌های حرا و تالاب خورخوران آشنا شوند.  

در ادامه کلیپ کوتاهی در خصوص نحوه صید پرندگان و حلقه‌گذاری آنها برای اعضا نمایش داده شد.

سپس سمیه اسلامی مربی کانون پرورش فکری، ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی را به شرکت‌کنندگان آموزش داد.

در پایان مراسمی با حضور نعیم اسدی معاون فرهنگی و اجرای کانون هرمزگان، مطهره عابدینی رییس اداره آموزش و پژوهش اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان برگزار و از تالاب یاران برتر استان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =