مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با مدیر پردیس های  دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی دیدار کرد

یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ جلسه هم اندیشی با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان و محمدرضا دیمه‌کار مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان با هدف تعامل و گسترش فعالیتهای کانون و بهره‌برداری از تجربه‌های میدانی در حوزه کودک و نوجوان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ ساز مدیر کل استان ضمن تأکید بر نقش خطیر معلمان عنوان کرد: در کانون ظرفیت‌های  بسیار خوبی وجود دارد که دانشگاه فرهنگیان با استفاده از آن می‌تواند به یک قطب در حوزه تربیت معلم در شرق کشور تبدیل شود.   استفاده از تجربیات کانون پرورش فکری در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی می تواند به توانمند شدن معلمان در راستای ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان کمک کند.

زره‌ساز  با پیشنهاد تشکیل کمیسیون‌های مشورتی با استفاده از ظرفیت دانش آموزان  در دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: بهترین مشاوران در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر تعلیم و تربیت، دانش آموزان خلاق و باهوش ما هستند. در کانون با اعتقاد به این موضوع، همواره در  بیشتر فعالیت های کلیدی  از مشورت اعضای کانون بهره برده‌ایم و نتایج خوبی گرفته‌ایم.

محمد رضا دیمه کار، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان نیز ضمن خیر مقدم و ابراز خوشحالی از این فضای هم‌اندیشی و تعامل میان کانون و دانشگاه فرهنگیان گفت: گمشده جامعه ما کتاب است و با توجه به تجربه غنی و زیرساختی کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی، اگر بخواهیم  فعالیت کتاب‌محور و در کنار آن  مهارت نوشتن را در بین کودکان گسترش دهیم  باید از تجربه کانون در این حوزه استفاده کنیم.

وی با توجه به نزدیکی فعالیت کانون با حوزه آموزش ابتدایی دانشگاه ادامه داد:  فرصت مغتنمی است که معلمان با بازدید از مراکز کانون با روشهای ارتباط‌گیری موثر با کودکان در قالب فعالیتهای جذاب هنری و ادبی آشنا شوند و این تعامل می‌تواند قطعا موجب توانمندسازی معلمان و مربیان خواهد شد.

 در این دیدار بر لزوم همکاری نزدیک تر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دانشگاه فرهنگیان در حوزه های آموزش مهارت های قصه گوئی، بازی و سرگرمی، نوشتن خلاق و کتابخوانی، برگزاری دوره های کانون زبان ایران در دانشگاه و استفاده از ظرفیت تماشاخانه سیار کانون در پردیس های استان تأکید و تفاهم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =