ویژه برنامه‌ی لبخند شعر در کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه برنامه لبخند شعر با حضور حسین زنگویی، نویسنده و استاد دانشگاه بیرجند در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به مرحله‌ی اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی؛ ویژه برنامه لبخند شعر صبح ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور مدیر کل کانون استان و جمعی از وادین و کودکان ونوجوانان عضو  مراکز فرهنگی و هنری کانون  در شهر بیرجند با دعوت از حسین زنگویی ، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه بیرجند در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد.

بر اساس این گزارش طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذر یزدی، علاقه‌مند کردن کودکان و ایجاد عادت مطالعه در آن‌ها از اهداف مهم ادبیات کودک و نوجوان دانست و گفت: ادبیات  کودک و نوجوان هر اندازه شکوفاتر و پیشرفته‌تر شود زمینه آموزش و پرورش بچه ها و بالندگی نسل آینده بهتر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ادبیات کودک ونوجوان و مطالعه کتاب باعث تقویت ذهن و درک زیباتر محیط پیرامون می‌شود افزود: امروزه که فضای مجازی باعث ایجاد فاصله کودکان ونوجوانان از ادبیات و کتاب کودک ونوجوان شده است بیشتر از هر زمان دیگری  نیاز کودکان ونوجوانان به این مهم احساس می شود.

در ادامه زنگویی، مهمان ویژه این نشست نیز به ضرورت نوشتن برای کودکان ونوجوانان اشاره کرد و اظهار داشت: کودکان سرمایه های نهفته هر جامعه هستند و ما بزرگترها باید به نحو مطلوب از کودکان مراقبت کنیم و به عنوان سرمایه انسانی، روی لحظه لحظه کودکان و نوجوانان و جوانان و برخوردها و رفتارها و ظرفیت‌های آنها کار کنیم، وظیفه خود را انجام دادیم که آینده خوبی بسازیم.

وی اعضای حاضر در این نشست را به مطالعه کتاب و به ویژه شعر توصیه کرد کرد و خطاب به والدین گفت: شعر تاثیر فراوانی در پرورش ذهن و تخیل کودک دارد و مطالعه و انس با کتاب در تغییر، ایجاد شخصیت و نگاه مثبت موثر است.  

گفتگوی چهره به چهره‌ی این نویسنده با کودکان ونوجوانان و شعر خوانی اعضا و مربیان حاضر در این نشست از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =