تقویت روحیه کشف و جستجوگری بچه‌ها در تماشاخانه سیار

کارگردان نمایش «رینارد روباهه» گفت: ما در این نمایش به هیچ عنوان بچه‌ها را نصیحت نمی‌کنیم که چه کاری را انجام دهند و چه کاری را انجام ندهند، بلکه سعی می‌کنیم روحیه کشف و جستجوگری را در بچه‌ها تقویت کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، احمد تیموری، کارگردان نمایش «رینارد روباهه» که در ویژه‌برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» در استان مازندران اجرا شده، با اشاره به داستان و پیام این نمایش گفت: «رینارد روباهه» داستان روباهی را روایت می‌کند که با شوخی‌های افراطی خود باعث آزار دیگر حیوانات جنگل شده است. این تئاتر چهار شخصیت اصلی دارد که به صورت مشارکتی اجرا دارند و می‌توان گفت برخلاف دیگر تئاترهای مرسوم، دیوار چهارمی در این اجرا وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولین اجرای نمایش «رینارد روباهه» در تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در استان مازندران و شهرهای بابل، جویبار، ساری، عباس‌آباد، بهشهر، گلوگاه و فرخ‌آباد روی صحنه رفت.

تیموری گفت: در مازندران ۹ اجرا داشته‌ایم و بعد ازاین به استان‌ اردبیل سفر می‌کنیم و باردیگر به مازندران باز خواهیم گشت.

کارگردان نمایش «رینارد روباهه» بیان کرد: شعار ما در بخش تئاتر کودکان این است که اجرای تئاترها در تماشاخانه سیار تفاوتی با تئاترهای داخل سالن نداشته باشد. با ساخت دکور جذاب، گریم بازیگران، طراحی لباس و موسیقی سعی کردیم تئاتری که در تماشاخانه سیار برای کودکان اجرا می‌شود، کیفیت خوبی داشته باشد و تفاوتی با تئاترهایی که در سالن تئاتر روی صحنه می‌رود، نداشته باشد.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» گفت: تماشاخانه سیار برای کودکان و حتی خانواده‌هایشان بسیار جذاب است و استقبال خوبی را نیز در این مدت شاهد بودیم. به نظرم راه‌اندازی این تماشاخانه اتفاق خوبی است. تئاتر می‌تواند تاثیرگذار باشد و دنیایی را برای کودکانمان بسازد که با دنیای بیرونی تفاوت داشته باشد.

تیموری در پایان گفت: بیشترین تاثیر تئاتر بر کودکان، روحیه مطالبه‌گری است که من خیلی در بچه‌ها می‌بینم و می‌تواند در ادامه مسیر، کودکانی مطالبه‌گر را تحویل جامعه دهد.

برنامه «عید تا عید با تماشاخانه‌های سیار کانون» از سوی ۵ گروه جداگانه از روز ۱۵ تیر در تعدادی از استان‌های کشور آغاز شده و تا ۵ مرداد ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =