قول مساعد فرماندار جهت پیگیری احداث مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان

فرماندار شهرستان زیرکوه در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی در خصوص ایجاد مرکز فرهنگی و هنری ثابت کانون در حاجی آباد مرکز این شهرستان قول مساعد داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی صبح امروز پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ با محمدرضا غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه در خصوص مسایل کانون پرورش فکری در محل فرمانداری گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، حمیدی در ابتدای این دیدار به معرفی خدمات کانون پرداخت و گفت: هدف اصلی کانون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و فضا و فرصت خوبی در جهت شکوفایی استعداد کودکان و نوجوانان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی کتاب محور  در مراکز کانون برگزار می‌شود.

حمیدی افزود: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌هایی در جهت تقویت و ترویج حس دینی و مذهبی، اجرای عدالت فرهنگی و خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار استان در قالب کتاب‌خانه‌های سیار و پیک امید بخشی از اهداف مهمی است که کانون در دستور کار دارد.

وی در ادامه به خدمات رسانی کتاب‌خانه سیار کانون در این شهرستان پرداخت و گفت: کتاب‌خانه سیار زیرکوه در حال حاضر به ۲۵ روستا ارائه خدمت می‌کند که باتوجه به گستردگی این شهرستان امیدواریم با مساعدت مجموعه فرمانداری در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد مرکز فرهنگی و هنری ثابت و ایجاد شعبه کانون زبان ایران در شهرستان باشیم.

در ادامه غیرتی فرماندار زیرکوه نیز ضمن قدردانی از زحمات کانون در این شهرستان، کار کانون را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و جهاد تبیین دانست و گفت فرهنگ سازی باید از سنین کودکی پیگیری شود که کانون در این زمینه کار زیربنایی و فرهنگ سازی را در جامعه بر عهده دارد.

وی کانون را بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادها دانست و ادامه داد:  خانواده ها باید به اهمیت حضور فرزندانشان در مراکز فرهنگی و هنری پی ببرند و آنان  را در جهت شکوفایی استعدادهای نهفته شان هدایت کنند.

غیرتی با اشاره به اینکه توسعه متوازن در همه زمینه‌ها در دستور کار این فرمانداری قرار دارد به برنامه‌های خود در جهت توسعه فرهنگی شهرستان اشاره کرد و در خصوص پیگیری ایجاد مرکز فرهنگی و هنری کانون و سالن آمفی تئاتر در مرکز این شهرستان قول مساعد داد.

گفتنی است مدیر کل کانون استان در سفر یک روزه خود به شهرستان زیرکوه با ورود به شهر ابیز و حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر و قرائت فاتحه با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کرد و پس از آن جلسات کاری با بخشدار و اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار و در پایان از پایگاه کتابخانه سیار کانون در این شهر بازدید و  از نزدیک در جریان برنامه های این مرکز سیار قرار گرفت.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =