اجرای بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

با هدف تبیین وقایع عاشورا و معرفی شخصیت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی همزمان با دهه اول محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر در مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان خراسان جنوبی با بیان این موضوع که با آغاز ماه محرم، ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که به عنوان دهه امر به معرف و نهی ازمنکر نام گذاری شده است بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی با هدف تبیین وقایع عاشورا، معرفی شخصیت امام حسین(ع) و یارانشان، بیان اهداف امر به معروف و نهی ازمنکر و آشنایی کودکان ونوجوانان با این واجب دینی در مراکز فرهنگی و هنری کانون اجرا می شود.

وی ماه محرم را فرصتی مغتنم برای عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و افزود: لازم است با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در مراکز کانون برای احیا، گسترش و گفتمان سازی این فریضه الهی و همچنین هدایت کودکان ونوجوانان به سمت خوبی ها و دوری از زشتی‌ها تلاش کنیم.

حمیدی اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب، نمایشگاه آثار کودکان ونوجوانان با موضوع محرم، برگزاری نشست های بحث آزاد در خصوص قیام عاشورا، معرفی شخصیت‌های عاشورا، برگزاری ایستگاه‌های هنری و ادبی، برگزاری مراسم نوحه‌خوانی با مشارکت کودکان ونوجوانان، نشست‌های تخصصی ویژه مربیان و  اعضا، سه شنبه‌های مهدوی با موضوع محرم، برگزاری زیارت عاشورا و... بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

مدیر کل کانون استان از برگزاری مراسم عزاداری با زبان انگلیسی در کانون زبان ایران، شعبه بیرجند در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ در دهه اول محرم هروز از ساعت ۱۷:۴۵ الی ۱۸:۳۰ نیز خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =