نشست نقد و بررسی کتاب "خوش به حال رودخانه" در نیشابور برگزار شد

هم‌زمان با هفته دولت و به همین مناسبت نشست نقد و بررسی کتاب "خوش به حال رودخانه" سروده منیره هاشمی در مرکز شماره ۱ نیشابور به همت مرکز آفرینش های ادبی و انجمن ادبی مهتاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ در این نشست که با حضور منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ اعضا کارگاه‌های ادبی مراکز نیشابور حضور داشتند و به نقد و بررسی اشعار کتاب پرداختند.

هاشمی پس از شنیدن نظرات و بیان اظهارات اعضا گفت: همان‌طور که در گفته‌های شما هم بود، سادگی و روانی را در سرودن شعر دوست دارم و دلم می‌خواهد حرف‌های دلم را تعداد بیشتری از مردم بخوانند و لذت ببرند.

نویسنده کتاب "قیچی که دنبال کار می‌گشت" افزود: بعضی از بچه‌ها از لحن شعرها گفته بودند و اینکه دوست داشتند این لحن با حال و هوای آنها نزدیکی بیشتری داشته باشد، باید بگویم در گذر زمان، لحن شاعر تغییر می‌کند و با حال و هوای زمانه همسو می‌شود همان‌طور که شما در طول سال‌های زندگی و بر اساس تجربیاتی که روز به روز کسب می‌کنید این اتفاق، خواه ناخواه رقم می‌خورد.

این نویسنده کودک و نوجوان در پاسخ به سوال یکی از اعضا که چه مراحلی را طی می‌کنید تا یک کتاب به چاپ برسد گفت: برای چاپ هر کتاب باید صبور باشید. این اتفاق با طی مراحل متعددی همراه است و گاه چند سال طول می‌کشد. پس به همه شما می‌گویم که برای چاپ اثر خودتان عجله نداشته باشید. در اولین گام‌ می‌توانید آثار خودتان را به نشریات و مجلات ویژه کودک و نوجوان بفرستید تا چاپ شود. پس از کسب تجربه و آگاهی لازم با همراهی یک مربی و استاد رفته‌رفته به مراحل بالاتر خواهید رسید.

شاعر کتاب "چشمه خانم" و "کفشی به رنگ کفش دریا" در خاتمه بیان کرد: برای رشد در نویسندگی وسواس نداشته باشید. اینکه مدام منتظر باشید تا بهترین کار ممکن را بنویسید، کار شما را سخت می‌کند. زیاد کتاب بخوانید و بنویسید و از تمرین کردن دست نکشید.

قابل ذکر است نشست نقد و بررسی کتاب "خوش به حال رودخانه" از جمله برنامه‌های اعلام شده واحد آفرینش‌های ادبی استان به مناسبت هفته دولت است که در دومین روز از این هفته در شهر نیشابور و با حضور بیش از ۶۰ عضو نوجوان از سه مرکز فرهنگی هنری نیشابور برگزار شد.

در پایان این ویژه برنامه، کتاب "خوش به حال رودخانه " با امضا شاعر به اعضا شرکت کننده تقدیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =