افتتاح سومین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان بیرجند

با افتتاح سومین کتابخانه سیار روستایی کانون در شهرستان بیرجند، تمامی روستاهای این شهرستان تحت پوششکتاب‌خانه های سیار کانون پرورش فکری قرارگرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در چهارمین روز از هفته دولت طی مراسمی با حضور فاضلی  فرماندار بیرجند، نخعی مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مریم سیادت‌جو مدیرکل برنامه و بودجه  و تحول اداری استانداری وجمعی از مسئولان شهرستان بیرجند سومین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان بیرجند افتتاح شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی  در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این کتاب‌خانه سومین کتاب‌خانه سیار شهرستان بیرجند است که  با مناسب سازی خودروی مینی بوس و با اعتباری حدود ده  میلیارد ریال در جهت عدالت فرهنگی و اجتماعی به بهره برداری می‌رسد.

حمیدی افزود: این کتاب‌خانه سیار به کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای شهرستان بیرجند خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، دینی، علمی ارایه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مراکز ثابت ما فقط می‌توانند تعداد خاص و محدودی از کودکان و نوجوانان را پوشش دهند اما کتاب‌خانه‌های سیار با حضور در مناطق روستایی کودکان این مناطق را  تحت پوشش  خدمات کانون قرار می‌دهند.

وی به علاقه، شور و شوق بچه‌های مناطق روستایی در استقبال از خودروهای کتاب‌خانه سیار اشاره کرد و ادامه داد: کار مربیان سیار ما نسبت به بقیه نیروها  ویژه است چرا که  روز و شب ندارند و این علاقه بچه‌های روستا  باعث ترغیب آنها و حضور بیشتر در مناطق روستایی می‌شود.

۱۷ هزار کودک و نوجوان روستایی و حاشیه شهرها تحت پوشش کانون هستند

مدیر کل کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب‌های تخصصی حوزه کودک و نوجوان در کتاب‌خانه‌های سیار پیش بینی شده‌اند، گفت: منابع مطالعاتی خوبی برای آموزش بچه‌ها در این کتابخانه‌ها آماده شده است .

وی افزود: در حال حاضر ۱۷هزار کودک و نوجوان در  روستاها و مناطق حاشیه شهری تحت پوشش قرار دارند، و بر همین اساس کتابخانه‌های سیار هم چنان از اولویت‌های ما در آینده خواهند بود.

وی تاکید کرد :کلیه روستاهای شهرستان بیرجند تحت پوشش، کتاب‌خانه های سیار قرارگرفته‌اند و امیدواریم این شرایط برای کل استان محقق شود.

 

کسب ۱۸۰ موفقیت استانی، ملی و بین الملی طی یکسال اخیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه این مراسم  با اشاره به موفقت هایی که اعضا و مربیان کانون پروش فکری استان در مسابقات ملی و بین المللی کسب کرده، گفت : طی یک‌سال گذشته ۱۸۰ موفقیت استانی، ملی و بین المللی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان رقم خورده است.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر   ۶عضو کانون در  مسابقات نقاشی کشور پرتقال که اخیرا رقم خورده، ادامه داد :مدال های رنگارنگی در این مسابقات توسط اعضای کانون استان کسب شده است.

توسعه فرهنگی و اجتماعی دغدغه تمامی دستگاه‌های اجرایی

 معاون دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم با قدردانی از برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در استان بویژه در مناطق روستایی اجرایی می‌کند، گفت :از برگزاری این برنامه ها لذت بردم.

دکتر حسن پور از توسعه فرهنگی و اجتماعی بعنوان دغدغه مشترک تمامی دستگاه‌های فرهنگی در استان نام برد وافزود : تلاش شما برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی را در استان ارتقا می دهد.

وی با اشاره به  افتتاح کتاب‌خانه سیار  و همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: از پیامبر اکرم(ص) حدیثی داریم که مفهوم آن  ضرورت توجه به علم و دانش است و  علاوه بر این درآیات قرآن هم بر توجه به علم و دانش سفارش شده است.

وی به اشعاری که در ادبیات فارسی در باب اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی سروده شده هم اشاره کرد و گفت : گفتمان مقاومتی که امروز در جهان شکل گرفته متاثر از گفتمانی  است که در ایران اسلامی شکل گرفته است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اذعان داشت: در این بیانیه هم به سبک زندگی ایرانی اسلامی و هم به کسب علم و دانش تاکید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =