آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان طی «جشن سپاس» و درجمع کارکنان ستادی و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معلمی و مربی‌گری را شغل انبیای الهی دانست و آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین در زندگی مخاطبان را رونق‌بخش فردای ایران اسلامی توصیف‌کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، پریسا خیرخواه در «جشن سپاس» که با هدف تجلیل از تلاش‌های سازنده همکاران ستادی و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی تابستان ۱۴۰۱ و خدمات‌رسانی مطلوب به آینده‌سازان ایران اسلامی صورت‌گرفت، از اهمیت ارایه هنرمندانه آموزه‌ها صحبت ‌به میان‌آورد و این هنر را ودیعه‌ی ارزش‌مند خداوند در وجود معلمان و مربیان خواند.

سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این میان، ظرافت‌های کار آموزشی را موردتوجه قرارداد و گفت: قرارگرفتن در زُمره مربیان و معلمان، بیانگر حکمت الهی و عنایت پروردگار برای بهره‌گیری از فرصت‌های بی‌بدیل این حوزه محسوب‌می‌شود.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
پریسا خیرخواه، سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

وی در همین‌حال، دقت نظر فعالان عرصه فرهنگ در زمینه شناخت کمبودهای عاطفی و فرهنگی را خاطرنشان‌کرد و با تبیین این موضوع که کمبود، بسترساز صغیان است، اظهارکرد: یافتن نواقص، اثرگذاری با شیوه‌های هنرمندانه و زبان بی‌زبانی، از شاخصه فعالان عرصه فرهنگ به‌شمارمی‌رود.

او هم‌چنین تعلق خاطر به فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، استعدادیابی و کشف و پرورش توانایی نسل کودک و و نوجوان را ویژگی فعالان عرصه فرهنگ و کارکنان کانون پرورش فکری برشمرد و این مهم را «رونق‌بخش فرداها» توصیف‌کرد.

مناسبت‌های ۹ مهر؛ «همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی» و «روز جهانی سالمندان» از دیگرموضوع‌هایی بود که مورد توجه سرپرست اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان قرارداشت و وی از کانونی‌ها و دیگر فعالان فرهنگی برای یادآورشدن اهمیت این موضوع به آینده‌سازان و توصیه به خانواده‌ها، جهت فرزندآوری دعوت‌کرد.

نگاه تحول‌خواه و ترویج انگاره‌های مثبت، رسالتی همگانی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان نیز از میهمانان این مراسم بود و با مهم ارزیابی‌کردن نظام آموزشی و تربیتی کشورها اظهارکرد: این عرصه، نمایان‌گر توسعه‌یافتگی جوامع محسوب‌می‌شود.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
زینب کریمی، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان 

زینب کریمی برهمین اساس نیز تربیت کودکان و نوجوانان خلاق، پرسش‌گر، علاقه‌مند به کارگروهی و دارای روحیه شهروندی را رسالت مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش خواند و با اشاره به نقش‌آفرینی این دو مجموعه در روزهای کرونایی گفت:  این امر، گویای نقش کانون به‌عنوان مکمل موثر نظام آموزشی و تاکیدی بر ضرورت معرفی هرچه بهتر این مجموعه به دانش‌آموزان و خانواده‌هاست.

او نگاه ویژه کانون به ارزش‌های اسلامی و جهت‌دهی به نسل کودک و نوجوان در مسیر پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی را نیز مورد توجه قرارداد و افزود: نگاه تحولی و ترویج انگاره‌های مثبت در میان فرزندان، رسالتی همگانی است و برای دست‌یابی به این مهم نیازمند افزایش روزافزون همکاری و هم‌گرایی آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری هستیم.

تجلیل از پیش‌کسوتان «سُنت حسنه» است

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز صحبت‌های خود در این مراسم را با خیرمقدم به حاضران آغازکرد و از دلایل برگزاری «جشن سپاس» سخن‌گفت.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی لزوم قدردانی از همکاران، به پاس اجرای فعالیت‌های حضوری و برخط در تابستان ۱۴۰۱ و تجلیل از همکاران بازنشسته این مجموعه را از مهم‌ترین دلایل برگزاری این آیین برشمرد و اظهارکرد: نکوداشت پیش‌کسوتان، سُنت حسنه‌ای است که بایستی مورد توجه قرارگیرد.

بیست‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، هفته‌های کودک، کتاب و پژوهش نیز از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه این مسئول فرهنگی قرارداشت و وی بر لزوم همراه‌سازی هرچه بیش‌تر مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد با برنامه‌های هفته کودک کانون و خاطرنشان‌کردن اهمیت خدمات‌رسانی به این نسل تاکیدکرد.

او در همین حال، توسعه مراکز پیش‌دبستانی، توجه به خواسته‌های کاری، معیشتی و رفاهی همکاران را یک اولویت‌خواند و توجه به این موارد را ضروری و در دستورکار اعلام‌کرد.

ارتباط موثر و محترمانه، لازمه موفقیت

سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان هم به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های تابستانی این مجموعه در استان پرداخت و اثرگذاری هرچه بیش‌تر فعالیت‌های کانون پرورش فکری را در پیوندی ناگسستنی با مطالعه و کتاب جستجوکرد.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
اکرم‌السادات حسینی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان

اکرم‌السادات حسینی درعین‌حال، کارگروهی و به تبع‌آن، ارتباط موثر و محترمانه را لازمه موفقیت افزون‌تر ارزیابی و از رشد محسوس عوامل توسعه همه‌جانبه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ابرازخرسندی‌کرد.

تبیین و تشریح برنامه‌های ۶ ماهه دوم سال جاری با تمرکز برهفته ملی کودک، بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون، هفته کتاب و کتاب‌خوانی و دیگر مناسبت‌های پیش‌رو، پایان‌بخش‌ صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی به‌شمارمی‌رفت.

صغری قامتی‌مقدم، کارشناس فرهنگی و رابط قصه‌گویی کانون پرورش فکری  استان گیلان هم از روند برگزاری این رویداد بین‌المللی در استان سخن‌گفت و بر لزوم اجرای هرچه بهتر مرحله استانی این جشنواره طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۱ تاکیدکرد.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
صغری قامتی‌مقدم، کارشناس فرهنگی کانون استان

خاطره‌گویی محمدرسول حقدوست، همکار پیش‌کسوت و قصه‌گوی بین‌المللی کانون استان، شعرخوانی حمیراخدابنده، کارشناس‌مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گیلان و تجلیل از همکاران بازنشسته، «حسین پورمحسن» همکار حراست فیزیکی و هم‌چنین«شهلاحسن‌پور» مربی فرهنگی کانون گیلان، ازدیگر برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
محمدرسول حقدوست، همکار پیش‌کسوت  کانون گیلان
آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست
حمیراخدابنده، کارشناس‌مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گیلان

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

قدردانی، اهدای جایزه و لوح سپاس به همکاران برگزیده و نقش‌آفرین در موفقیت اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در مسابقه‌های ملی و بین‌المللی، دیگر برنامه‌های «جشن سپاس» بود که صبح و عصر روز شنبه، ۹ مهر ۱۴۰۱ به میزبانی اداره‌کل کانون استان گیلان در رشت برگزارشد.

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

آموزش هنرمندانه و نقش‌آفرین، رونق‌بخش فرداست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =