دومین گردهمایی مربیان مراکز فرهنگی هنری

دومین گردهمایی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با محوریت: تبیین اقدامات جشنواره ی قصه گویی وتشریح فعالیت های هفته ملی کودک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، حجت‌الله آسمند در دومین گردهمایی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون اظهار داشت: جشنواره ی قصه گویی و هفته ی ملی کودک نبض حیاتی و ضربان اجتماعی کانون هستند و اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها به عموم مردم و آن‌ها که آشنایی کمی با برنامه های کانون دارند باید طی هفته ملی کودک و همزمان با جشنواره قصه‌گویی به صورت گسترده و از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه‌ها ی مجازی انجام شود و زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با فعالیت‌ها فراهم شود.  

دومین گردهمایی مربیان مراکز فرهنگی و هنری

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان استان بیان داشت:قصه وقصه گویی آیینه ی تمام نمای فرهنگ و هویت اسلامی و انعکاس دهنده ی ارزش های ناب انسانی است به همین دلیل ضرورت دارد که تلاش همکاران برای ترویج هرچه بهتر این موضوع مضاعف شود و اقدامات و هماهنگی لازم با آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در سالن آمفی‌تئاتر کانون برای مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی صورت پذیرد.  

درادامه آسمند با اشاره به اهمیت هفته ی ملی کودک و ارتقا حقوق و جایگاه کودکان در جامعه و خانواده ها، عنوان داشت: هفته ملی از مهم ترین برنامه های جریان ساز کانون می باشد و هماهنگی با مسئولان مراکز فرهنگی و هنری شهرستان‌ها و مشارکت خانواده‌ها و دستگاه‌های مرتبط می تواند موجبات اجرای هرچه بهتر فعالیت ها را فراهم نماید.  

وی طرح شهر دوستدار کودک را نیز از برنامه های در حال کانون برشمرد که باید با همکاری شهرداری اجرا شود و نمایشگاه‌ها در سطح مراکز فرهنگی و هنری با هماهنگی‌های لازم برپا شده به طوری‌که در هر شهر یک نمایشگاه فعال باشد و در مرکز مجتمع نیز نمایشگاه مرکزی برگزار ‌شود و آثار اعضای کانون در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آسمند خاطرنشان کرد: به علت محدودیت زمانی برای اعلام نتایج مرحله ی استانی به دبیرخانه تهران، جشنواره ی قصه گویی و هفته ی ملی کودک به طور هم زمان برگزار خواهد شد و نگاه در اجرای فعالیت ها کاملا کیفی و با هدف عمق بخشی می باشد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پایان به اهمیت همکاری کانون با مدارس در راستای رشد و پرورش اندیشه و فرهنگ کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: شیوه‌نامه‌ طرح کانون مدرسه در حال تدوین است و امسال طرح ابلاغ می‌شود.  

وی اضافه کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس و جهت ترویج اهداف متعالی کمیته ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید استان تعداد ۱۰۰ وصیت‌نامه شهید دانش‌آموز استان را به مراکز فرهنگی ارسال کردیم که لازم است همکاران لینک وصیت‌نامه‌ها را دانلود کرده و از آن‌ها برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و برنامه‌های ایثار محور طول سال با طرح‌های خلاقانه استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =