کارگاه هنرهای دستی و کاردستی در موزه فرش آستان قدس برگزار شد

بیش از ۳۰ کودک زائر امام رضا (علیه السلام) در اولین روز از هفته ملی کودک با مقوا و کاغذ، نقوش اسلامی را بر فرش‌های کاغذی خود نقش بستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در اولین روز هفته ملی کودک برنامه مشترکی با همکاری اداره کل کانون استان و موزه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد. مرضیه فیروزکوهی کارشناس فرهنگی استان ضمن تاکید بر انجام فعالیت‌هایی با هدف آشنایی کودکان با نقوش اسلامی در هنر فرش‌بافی گفت: ما در کانون پرورش فکری به دنبال ارج نهادن به بخش‌های مختلف فرهنگ ایرانی اسلامی هستیم. یکی از شاخصه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی نقوش در فرش ایرانی است. همزمان با آغاز هفته ملی کودک به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با این هنر این برنامه توسط آستان قدس برنامه ریزی و با همکاری کانون اجرا گردید.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با حضور کودکان و نوجوانان زائر در موزه بزرگ فرش حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) برگزار شد گفت: ابتدا مربیان به توضیح مختصری درباره فرش، تاریخچه و نقوش آن پرداخته و سپس با کمک طرح‌های معروف فرش‌های ایرانی مانند لچک و ترنج و... و. یک فرش با مقوا و کاغذ ساختند. در ادامه برنامه نیز در سالن‌های مختلف برنامه قصه‌گویی، نقاشی، مسابقه و ... را تجربه کردند. همچنین کودکان و نوجوانان با انواع گره‌های فرش ایرانی آشنا شده و بافت انواع گره‌ها را بر روی دار قالی  تجربه کردند.

لازم به ذکر است ویژه برنامه هفته ملی و روز جهانی کودک از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه در سراسر مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =