افتتاح نمایشگاه آثار هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی

نمایشگاه آثار هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی صبح امروز همزمان با روز جهانی کودک و آغاز هفته ملی کودک در بیرجند افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اعلام این که نمایشگاه با ۴۰۰ اثر هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان شامل هنرهای دستی، دست سازه های چوبی و سفالی و سرامیکی، عروسک های بومی و محلی دست ساز و... طی مراسمی با حضور نخعی مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری و بیجاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بیرجند در محل مرکز شماره یک و فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند واقع در  شهدای ۶ این شهر افتتاح شد و تا ۲۱ مهرماه پذیرای عموم خواهد بود.

حمیدی، هدف از برپایی این نمایشگاه را تحقق شعار سال و تشویق کودکان و نوجوانان به کار آفرینی و اشتغال و آشنایی با مشاغل هنری مختلف، تقویت اعتماد به نفس خودباوری و مهارت فردی در کودکان و نوجوانان و همچنین ایجاد ارتباط میان تولید کننده و مصرف کننده، ذکر کرد.

افتتاح نمایشگاه آثار هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

وی افزود: در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه ضمن رونمایی از سردیس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط اعضا در کارگاه‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است، از اعضای کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان که در مسابقات هنری بین المللی حائز رتبه شده اند نیز تجلیل به عمل آمد.

وی تصریح کرد: هفته ملی کودک و نوجوان(۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه) فرصت مغتنمی برای هم افزایی بیشتر دستگاه‌های فرهنگی به منظور توجه به نیازها ویژگی های کودکان و دوران کودکی با هدف برنامه‌ریزی بهتر برای رفع این نیازها و آشنایی افراد جامعه با روحیات و حال و هوای کودکان و دوران کودکی می باشد.

دکتر حمیدی اضافه کرد: شعار هفته ملی کودک و نوجوان در سال جاری «حال خوش کودکی؛ رنگ خوش زندگی» است و برنامه‌های متنوعی از جمله بیش از ۱۵۰ برنامه شاخص و محوری شامل دیدار با ائمه جمعه و مسوولین، تجلیل از فرزندان شهدا، عطر افشانی گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه‌های آثار فرهنگی و ادبی و هنری، نمایش فیلم و انیمیشن، برگزاری اردو و... برای گرامی‌داشت این هفته در سطح استان اجرا می‌شود تا لحظاتی شاد و هفته‌ای خاطره انگیز برای کودکان و نوجوانان ایجاد گردد.

افتتاح نمایشگاه آثار هنری اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =