هوشیاری و سواد رسانه‌ای دو عنصر مهم در جهاد تبیین

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان: برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، «هوشیاری و سواد رسانه‌ای» دو عنصر مهم به شمار می‌روند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی حضوری- مجازی مدیرکل و همکاران کانون استان برگزار شد.

در این جلسه، که در راستای جهاد تبیین برگزار شد، مدیرکل کانون استان گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشوری است که ما در آن نفس می‌کشیم و تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در حال انجام است تا ما در امنیت در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

معصومه هادی ادامه داد: از سوی دیگر ایران به برکت خون شهیدان بلوچ، فارس، ترک، کرد، لر و... پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیمی را حاصل کرده که دشمنان از مقابله‌ی رودررو نا امید شده‌اند و به همین دلیل سال‌هاست که جنگ را به جبهه‌های فرهنگی کشانده‌اند و پروژه‌های گوناگونی برای آن تعریف کرده‌اند.

هادی در بیان مصداق‌های این سخنان به تعداد فراوان شبکه‌های فارسی زبان رایگان، تولید فیلم‌هایی که با فرهنگ اصیل ایرانی هم‌خوانی ندارد،  ترورها و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: نفوذ به درون خانواده و فروریختن نقش مادر، به عنوان اساس و محور آن، یکی دیگر از بخش‌هایی است که در اتاق‌های فکر دشمنان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و باصرف هزینه‌های فراوان در حال اجراست.

وی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی استان گفت: ما مردمان سیستان و بلوچستان قرن‌هاست که با هر قومیت و مذهبی با صلح و آرامش در کنار هم زیسته‌ایم و در برابر تجاوزهای پیوسته‌ی دشمنان دست در دست یکدیگر ایستاده‌ایم و اجازه‌ی قدرت‌نمایی به هیچ بیگانه‌ای نداه‌ایم.

هادی ادامه داد: این آرامش و اتحاد، خوشایند کسانی نیست که، منفعتشان در اختلاف و ناامنی است و به همین دلیل سعی در برهم زدن آن دارند.

مدیرکل کانون عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه‌ی مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، «هوشیاری و سواد رسانه‌ای» دو عنصر مهم به شمار می‌روند.

هادی در این بخش از سخنان خود با اشاره به نقش مهم مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهاد تبیین خطاب به آنان گفت: شما مربیان با توجه به حضورتان در کتابخانه‌ها و همنشینی مداومتان با کتاب، که «آگاهی» را برای شما به ارمغان آورده است، وظیفه‌ی مهمی بر عهده دارید تا با تحلیل درست مسایل همراه با عقلانیت و منطق، خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برای نسل آینده ساز کشور بیان کنید تا با نگاه واقع‌بینانه به چالش‌ها بنگرند و از روی احساسات، درگیر ماجراها نشوند.

وی در پایان افزود: نسل کودک و نوجوان امروز می‌بایست با دشمن‌شناسی دقیق، تفکر و هوشمندی در جامعه حضور و از اقتدار و سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف آگاهی داشته باشد تا با احساس هویت قوی ایرانی اسلامی بیاندیشد، و در رفتار و عمل متناسب با شئون جامعه عمل کند زیرا این همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.

هوشیاری و سواد رسانه‌ای دو عنصر مهم در جهاد تبیین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =