بررسی راهکارهای جدید پژوهشی موضوع جلسه نهاد اقدام پژوهی زنجان

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی نهاد اقدام پژوهی کانون پرورش فکری استان زنجان جلسه‌ای جهت بررسی راهکارهای جدید پژوهشی در بین کودکان و نوجوانان را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ مهناز خان‌احمدی کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان ضمن اشاره به طرح توسعه اقدام‌پژوهی گفت: اقدام‌پژوهی یکی از روش‌­های تحقیق توصیفی است که در اکثر علوم قابلیت کاربرد دارد. استفاده از روش علمی در اقدام‌پژوهی یکی از جنبه‌­های بسیار با اهمیت آن است به همین خاطر از این روش جهت حل بسیاری از مسائل آموزش، خدمات، صنعت و ... استفاده می­‌شود.

کارشناس آموزش و پژوهش ابراز داشت: اقدام‌پژوهی فعالیتی منظم و علمی مبتنی بر روش حل مساله است که اقدام کننده در محیط کاری خود با روش ابتکاری و خلاق جهت تبدیل وضع موجود (وضع نامطلوب) به وضع مطلوب اقدام می­کند و اقدام‌­پژوهی فرایندی است که در طی آن اقدام پژوهان فعالیت خود را بطور نظام­مند، با دقت و با بهره­‌گیری از فنون پژوهشی مورد بررسی قرار می­‌دهند.

در همین راستا خان‌احمدی هدف از اقدام‌پژوهی را استفاده از روش‌­های علمی و خلاقانه جهت حل مسائل و بهبود وضعیت موجود عنوان کرد و گفت جلسه‌ی نهاد اقدام پژوهی با این موضوع و با عناوین و سرفصل مطالعه کتاب کار جدید پژوهش اعضا، ارایه نظرات و پیشنهادات در چگونگی برگزاری کارگاه پژوهش اعضا، نحوه انتخاب گروه‌های سنی شرکت کننده درکارگاه، دریافت بازخوردها وآثار با توجه به آموزش کتاب کار، ارایه پیشنهادات کاربردی در خصوص برگزاری کارگاه پژوهش اعضا در سالن جلسات کانون پرورش فکری استان برگزار شد.

وی در پایان یادآور شد "طرح توسعه اقدام‌پژوهی" به منظور تحقق راهبردهای ۱ و ۱۰ سند چشم انداز ۱۰ ساله و هدف ۵۶ برنامه‌ی پنج ساله‌ی کانون که در آن به توسعه فرهنگ پژوهش در برنامه‌­ها و برنامه­‌ریزی­‌ها و پژوهش محوری کلیه برنامه‌ها تاکید شده؛ پیشنهاد گردید.

بررسی راهکارهای جدید پژوهشی موضوع جلسه نهاد اقدام پژوهی زنجان

بررسی راهکارهای جدید پژوهشی موضوع جلسه نهاد اقدام پژوهی زنجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =