نقد و بررسی کتاب «سکوت خیس درختان» با حضور محمود پوروهاب برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر نوجوان «سکوت خیس درختان» با حضور شاعر کتاب محمود پور وهاب برگزار گردید و از مربیان و اعضای حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی این نشست ظهر روز دهم آذرماه در دفتر استان برگزار شد. شروع برنامه با سخنان مدیر کل استان همراه شد.

ابراهیم زره ساز مدیر کل استان ضمن خیر مقدم به محمود پوروهاب، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اعضا و مربیان حاضر در نشست گفت: امروز داستان‌نویسان و شاعران خوب کشورمان بر اساس نگاه شایسته‌ای که دارند آثار خود را چه در سروده‌ها و چه در داستان‌ها به کتابت در می‌آورند، آثاری که بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد.

 زره ساز ادامه داد: در این میان به نظر من، نیاز مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار است. نیاز مخاطب مخصوصا نسل امروز نیازی است که هم قابل هدایت و هم قابل ارزش‌گذاری است.

 زره ساز در ادامه با ذکر خاطره‌ای گفت: گاه اثر هنری تولید شده بین سیاست گذار و تولید کننده مسیری مخالف نیاز مخاطب را طی می‌کند. مدیر فرهنگی باید نیاز مخاطب را ارجح بداند و اگر این اتفاق بیافتد مدینه فاضله در حوزه ادبیات رخ می‌دهد.

زره‌ساز در پایان خطاب به محمود پوروهاب یادآور شد: کانون پرورش فکری خانه شماست و امیدوارم در نشست امروز نقدهای خوبی را بشنوید.

محمود پوروهاب نیز ضمن تقدیر از همراهی و حضور مربیان تاکید کرد که کانون پرورش فکری مهربان‌ترین مربیان را دارد که محبت و مهربانی آنها در مواجه با مخاطب کودک بسیار چشمگیر است و من آن را ستایش می‌کنم. خوشحالم که در این نشست از مربیانی که مشوق کتابخوانی بوده تقدیر می‌شود و این عزیزان تکریم می‌شوند.

تقدیر از مربیان و اعضای حوزه کتاب و کتابخوانی در نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت خیس درختان» با حضور محمود پوروهاب

شاعر کتاب «سکوت خیس درختان» افزود: نوشتن کار شریفی است اما نوشتن برای کودکان از شریف‌ترین کارها و در عین حال از سخت‌ترین‌هاست.

پور وهاب افزود: با بچه‌ها کار کردن سخت است چون بچه‌ها مرتب به روز می‌شوند. بچه‌های جدید که می‌آیند مربیان باید تلاش کنند تا به آن‌ها برسند. خواسته‌های جدید بچه‌ها از آثارشان مشخص است. آن‌ها عمیق هستند چون شما مربیان خوب به آن‌ها عمق داده‌اید

. در بخش دیگر برنامه از برگزیدگان طرح توسعه کتابخوانی و برگزیدگان مهرواره «سلام بر خورشید» تقدیر شد. زهره معمارنسب کارشناس مسئول فرهنگی استان ضمن معرفی طرح توسعه کتابخوانی از دو همکار دعوت کرد تا طرح‌های خود را توضیح دهند.

آسیه مقصود مربی مسئول مرکز یک مشهد ضمن معرفی تجربه خلاق خود با عنوان «فانوس» در حوزه کتابخوانی از تجربه کار با کودکان گفت. در ادامه فاطمه آخوندی، مربی فرهنگی مرکز درگز نیز تجربه کتاب‌سازی خود با عنوان «نوش جان موش کوچولو» در حوزه کتاب‌های حسی و لمسی برای کودکان نابینا را شرح و توضیح داد.

 اهدای جوایز مربیان و اعضای برگزیده بخش دیگری از برنامه بود.

تقدیر از مربیان و اعضای حوزه کتاب و کتابخوانی در نشست نقد و بررسی کتاب «سکوت خیس درختان» با حضور محمود پوروهاب

برگزیدگان در بخش ساخت کتابهای حسی- لمسی:

- خانم فاطمه آخوندی از مرکز درگز برگزیده استانی و کشوری

- خانم نیر مطیع و اعظم نجف زاده از مرکز شماره چهار مشهد برگزیدگان استانی

- خانم فاطمه انجیدنی از مرکز شماره دو نیشابور برگزیده استانی

برگزیدگان در بخش تجربه های خلاق کتابخوانی :

-خانم آسیه مقصود از مرکز شماره یک مشهد شایسته تقدیر کشوری و برگزیده استانی

- خانم اعظم نجف زاده از مرکز شماره چهار مشهد برگزیده استانی

- خانم ویکتوریا اعظم از مرکز شماره پنج مشهدبرگزیده استانی

- خانم محبوبه مشهدی همت آبادی از مرکز فریمان برگزیده استانی

- خانم نرجس ترابی، فرشته ملک زاده و سید احمد مصطفوی از مرکز شماره دو مشهد برگزیده استانی

- خانم فاطمه انجیدنی از مرکز شماره دو نیشابور برگزیده استانی

 در ادامه این برنامه هشت برگزیده شاعر و نویسنده مهرواره ادبی «سلام بر خورشید» نیز معرفی و تقدیر شدند. به همین بهانه و به نمایندگی اطهر سید موسوی مربی فرهنگی مرکز ده مشهد و از برگزیدگان این مهرواره شعر برگزیده خود را خواند. در ادامه مجموعه شعر «سکوت خیس درختان» با حضور اعضای انجمن شاعران نوجوان آفتاب و اعضای نوجوان کارگاه ادبی مرکز هفت مشهد مورد نقد و بررسی قرار گرفت. عکس یادگاری و جشن امضای کتاب پایان بخش برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =